Sydney, Australia

Jag är en sann periodare. Ibland gillar jag att blogga och ibland tycker jag allt att den är ett onödigt ont denna blogg. Men vad gör det när man ändå inte har speciellt många läsare och lever livet utanför dataskärmen?

Sittandes i ett litet rum i Annandale i Sydney lyssnar jag på Veronica Maggios nya skiva, Handen i fickan fast jag bryr mig. Ack vad jag tycker om hennes musik. Lycka, ledsamhet, osäkerhet, fest, misstag och hångel. Alla livets känslor samlade på en endaste skiva. Eloge.

Utöver det kan jag väl passa på att säga att Sydney är underbart finfint. Sommar och sol. Vackert och bara semester. Har alltid trott att en storstad inte vore för mig, men nu kanske man borde ta och tänka om. Trivs suveränt bra. Synd bara att det är semester och ingen jobbhunt som ska ske här.
Har dock redan varit här hälften av tiden och far en kortis till the Gold coast nästa helg. Så Australien har säkert tusen saker mer att bjuda på.

Åh. Jag ångrar att jag började skriva. Låter mycket bättre i huvudet, orden har mer sammanhang och bygger finare meningar. Plus att de ger landet mer rättvisa. Bjuder dock på lite Instagram bilder (i och med att kameran ej har kopplats in i datorn ännu).

Manly - att ta färjan hit är underbart. Synd att det är så dyrt.
 
Coogee - en buss tur från stan. Klockren ensam strand.
 
Lantärnor - Night noodle market som var i oktober (goodfoodmonth) vackert.
 
Bondi - må vara den blåsigaste stranden här. Men den är fin ändå.
 

/A
 

Kommentarer
Postat av: TOOOOOOVE (du vet från IB)

Åhhh, vad drömmigt fint det ser ut. Älskar lantern-bilden! Tycker att du ska skriva mer på bloggen för det är så roligt att höra vad du gör och du skriver ju faktiskt fantastiskt himla bra.

ps. tycker fortfarande namnet 'Manly' är roligt *fniss*.

2013-11-08 @ 14:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0