Reservdelar, någon?

Ibland undrar jag om det är förjäkla mainstream att ha en blogg och skriva om icke världsliga ting, dessutom undrar jag om man skulle blogga oftare om man bytte bloggportal. Men om jag ska vara helt ärlig tvivlar jag på att bloggningen kommer bli mera frekvent bara för att jag byter bloggportal eller att jag ens har energin till att göra det. Internet tar så himla mycket tid från ens liv. Tänk vilket liv man skulle ha levat om inte datorn fanns. Vad fritt det hade varit och vad mycket tid man hade haft, man hade inte spenderat majoriteten av alla dagens (samt nätters) timmar framför en strålande skärm som troligtvis påverkar kroppen på alla möjliga negativa vis. Men ack, vad hade vi gjort utan datorer, sökmotorer och skrivprogram.. tänk på all den läxhjälp man har fått via internet och datorn, slippa skriva för hand och slippa kunna stava. Ja, minsann, livet är lätt för oss och kanske kan det vara därför det man lär sig inte fastnar i skallen. Man behöver inte längre minnas den fakta eller de regler inom grammatik och dylikt man lär sig i skolan, för om man undrar så finns det på nätet. Vem har inte sökt på ett ord för att man inte är helt hundra på stavningen till exempel? Jo, teknologi i all ära, men ibland undrar jag om inte den gör oss alla dummare. Utom de fåtal personer som kanske lyckas med att skapa dessa nya ting och samla all den fakta som bara finns ett knapptryck bort för oss "normala" människor.

Men ja, dessa tankar kanske inte är de mest prominenta i min lilla skalle just nu. Nej, där snurrar alla möjliga funderingar om både liv och framtid. Jag var nyss i Sverige för att fira min systers konfirmation samt hälsa på familjen. Fick dessutom träffa far min som jag inte sett på år och dar! Var riktigt mysigt.
Utöver detta träffade jag vänner, tog en sväng på krogen, drack äcklig shot och vandrade hem ensam genom stadsparken med blomdoft och fågelkvitter som sällskap.
Hann dessutom se Eurovision och Danmarks vinst samt Sveriges VM guld i hockey. Ja, man kan minsann säga att förra helgen var fullspäckad med alla möjliga aktiviteter. Har förutom detta också bestämt mig för att läsa bibeln. Bara för att jag kan och för att jag faktiskt undrar hur folk kan förneka evolutionsteorin och tro helhjärtat på Guds skapande. Tyvärr fann jag inte bibeln innan jag for hit.. så det får bli när jag väl kommer hem.

Och apropå hem.. sista flygbiljetten bokades idag. Det verkar dessutom som att hela mitt team vet att jag ska fara hem i juni så det är bara uppsägning av jobb samt prata med min cat lady om rummet kvar. Typ. Lite mer givetvis. Kanske, om min lyckans stjärna är med mig kan jag mot förmodan finna mig ett extrajobb i lilla Örebro, jag letar och håller tummarna.

Nu ska jag fortsätta skriva på min Countdown-kalender och svara på lite mail. Dessutom sträcka lite på nacken som jag nyss knäckte så att det gjorde ont. Typiskt.
 


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0