Bank holiday

Idag är det måndag, men inte har jag tagit mig till jobbet. Nej, nej, idag var det nämligen bank holiday så jag slapp! Det bästa som finns är när man är ledig på måndagar, livet blir så mycket lättare då. Jag kunde istället spendera dagen på att plocka lite i rummet, Skypea med Nick, ta mig en (sämst) session på gymmet och sedan vandra runt på stan i jeansjacka! Utöver detta köpte jag mig en svart, tunn sommarklänning för 10 pund. Inte alls fel, en sådan där "dra-på-snabbt-jag-är-lat" klänning. Efter detta blev det hem och äta glass på framsidan i solen, iklädd shorts, för att senare baka bröd och laga linsgryta.

Helgen har dessutom haft mycket att bjuda på. Fredagen började med jobb och avslutades med tapas på Ole Ole med mina fina vänner Kim och Lara. Två jugs of Sangria, massvis av mat och sedan rice pudding till dessert resulterade i 21 pund (ingenting). Sedan skulle vi ta oss till Charles Street.. flickorna hade inte hunnit sminka sig, så där stod vi ute i blåst och fuktig luft, jag skrattade som bara den och de försökte sminka sig. Ett glas vin och sedan hemgång. Var i säng innan tio och då hade det ändå varit en värd, lång och tipsy kväll.
Lördagen var seg från början, med slapp i säng och sedan gym. Sent, sent på kvällen mötte jag sedan upp med Lisa och Sanna. Tanken var att vi skulle till Komedia för 60tals musik och dans, men medelåldern såg ut att vara 50 så vi satte oss istället på en närliggande pub och drack vodka lemonade.

Ja, ibland har man trevligt. Men samtidigt var det trist att i torsdags säga adjöken till min käre kiwi vän Sam, som nu har lämnat denna delen av världen..

Om jag inte vore otroligt lat just nu skulle jag lägga upp en bild på den lindansande violinisten som jag såg härom dagen.. men då måste man koppla sladdar hit och dit..

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0