Tjock hals och chai te

Det är torsdag idag, jag är nyduschad efter gymmet och har kört en hårinpackning. Har dessutom ätit tre stycken enorma, doorstep size veganska rostmackor med smör till middag och till det dracks det chai te. Jag har en ond hals, är otroligt törstig (glömde vattenflaskan hemma när jag gick till jobbet), otroligt mätt och har grönsakschips i skåpet i köket. Livet är tufft ibland.

Denna vecka har jag varit så grymt onyttig att jag inte vet var jag ska ta vägen.. men jag tror att det kan bero på att jag faktiskt får äta vad jag vill nu.. Tog mig dock fram tills idag att inse att där faktiskt finns rostbröd för veganer. Inte för att jag i vanliga fall äter så himla mycket bröd. Men nu var jag sugen på det enkla och onyttiga livet, så det kan bli ibland!

Igår lagade jag en otroligt mumsig "pyttipanna" som jag även hade till lunch idag och kommer ha imorgon med. Den innehöll stekt potatis, morötter, zucchini, vitlök och svamp. Detta toppades med vegansk sour cream och soja, plus lite diverse kryddor (aka örter). Så himla gott. Ibland överraskar jag mig själv när det kommer till matlagning. Otroligt simpelt dessutom.

Nej, nu ska jag gå ner och sätta in smöret i kylskåpet. Samt bestämma om jag behöver mer te eller inte.. min hals känns tjock, men samtidigt bör jag dricka mer vatten idag då jag druckit för lite. Ack vilka dilemman där kan finnas i ens vardag. Förstår verkligen inte hur de som vinner sig nobelpris och liknande saker klarar sig!

Hade dessutom en otrolig konversation med en kär vän till mig här om dagen:

Ibland överträffar jag mig själv!
 
Nej, åter till verkligheten. Ha det!
 

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0