Sverige

Sitter just nu i min systers säng i Sverige och kikar på när hon letar kläder till festen som hon ska på ikväll.. Det börjas tydligen i tid nu för tiden.. helt galet.

I vilket fall som helst landade jag i Sverige i torsdag närmare tolv på natten och detta efter att jag hade jobbat en hel dag och ätit tidig middag med mina kollegor för att fira/säga hejdå till Muna som går på mammaledighet. Vi hade det otroligt trevligt på JB's American Diner och det blev inte alls så stressat som jag först hade trott. Jag kom med både tåg och plan utan problem och hamnade dessutom vid nödutgångarna på planet. 3 på morgonen var vi framme på landet och jag kunde lägga mig och sova i min, äntligen.

Fredagen börjades med frukost och tv tittande och efter det var det påskmiddag hos mormor och morfar med moster, Chrippe och kusin. Trevligt var det med en massa äggletande och godis samt riktigt god mat. Så himla gott med sås till maten! Sås och potatis framför allt!
Jag tog mig en snålskjuts med min moster och dem in till staden där det sedan var bestämt att träffas för en utgång med hela busgänget. Vi träffades utanför nya lägenheten och körde en preprefest innan vi alla var samlade och kunde ta oss till Agnes där förfesten fortsatte.
Vi spelade ölspel, jag har aldrig och en massa andra lekar, föll ner i badkar, gick hela gäng på toaletten och hade det allmänt trevligt. Men tidsnog blev det i alla fall dags för oss att dra oss vidare ut på stan. Tanken var att gå till Strömpis men via ryktesvägen spreds det att vi inte skulle komma in där så istället styrde vi våra steg till Satin. En helt okej lyckad kväll med alla mina älskade närmaste vänner och alldeles för mycket shots, aka alldeles för mycket pengar som bara försvann..
Vi hamnade efter stängning på BK för nattamat och efter detta somnade jag, Elvira och Tove i nya lägenheten, precis som det ska vara.

Utöver detta har helgen varit fylld med släktingar och vänner på landet och i staden. Det har också ätits alldeles för mycket godis och mat så just nu känner jag mig helt bloated. Jag har dessutom rensat lite i mormors garderob och från henne fick jag en hel drös med kalasbra jeans, en väska, smycken och en alldeles underbart fin skinnjacka. Eller kappa snarare, den är sjukt bra! Får dock se om jag lyckas få med mig allting till England... börjar bli fullt..

 
Anyhow nu går syster som på nålar för att jag lånar hennes nya dator.. MacBook Air.. vet inte vad jag skola önska mig för sort.. men man kanske ska följa hennes fotspår?
 
Ett av de nya paren jeans, dessa gillas rätt så mycket faktiskt! 

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0