Imorgon är det 15de mars

Om nästan exakt 12 timmar (10.41 imorgon) blir jag hela 20 år. Detta betyder att jag har vandrat ut ur tonåren och hamnat på ett nytt tiotal. Jag kommer numera kunna handla sprit på systemet hemma i Sverige och jag kommer kunna, lagligt, ta med mig alkohol ifrån utlandet och in i Sverige. Det känns galet och så fel. Jag vill inte bli 20. Det känns också fel att inte vara hemma med familjen, då detta är första födelsedagen bort ifrån allt och alla, i ett annat land. Dock var min familj här i början av veckan.. men inte nu.. och jag har missat att det är påsk om två veckor så inte blir det resa hem heller..

Utöver födelsedagsförväntan och ångest har mycket skett sedan jag skrev sist här på bloggen. Min familj, mamma, syster, mormor, morfar, moster och kusin tog sig hit tidigt i söndags. Vi vandrade runt, gick på piren, käkade mat och drack vin. Vi vandrade runt i affärer och vi hade trevligt. Jag sov dessutom med dem på hotellet och det var inga som helst fel att dela säng med syster.. och rum med en skrikande bebis. Men han är ju trots detta otroligt söt. Moster var dock fast i svensk tid och gick upp vid sex tiden för att hon trodde det var sju.. där gick min sovmorgon på min lediga dag.
Det var hotell frukost med bacon, ägg, toast och allt annat som hör till och efter detta var det ut på stan och shoppa. Familjen fyndade saker mest hela tiden.. men tyvärr inte jag.. och ännu galnare blev det när det började snöa rejält här i Brighton.. vilket det sällan gör. Snökaos blev det. Världen stannade upp och vi fortsatte shoppa. Min syster och jag prövade en av de nya Ben & Jerry'sarna, Peanut Butter Me Up. Riktigt god förutom hallonsylten i mitten. Är absolut inget syltfan, så där föll det för mig..

En sista natt med familjen, vinportionerade glas, chips, mat och annat. Vi hade det supertrevligt och vaknade till ännu en hotellfrukost innan jag var tvungen att kila iväg till jobbet som var helt dött då massvis av folk inte kunde ta sig till jobbet på grund av snön. GALET.

Förutom detta har jag ätit sjukligt med godis och liknande som min familj tog med sig till mig.. fy vad mumsigt med sådant man inte har ätit på länge.. har ju dessutom bara ätit vegansaker innan.
Men det är toppen. Kommer tjocka allt detta, gå upp i vikt och sedan är det slut. Då får det också bli slut på godisätandet!
Fick också kanelbullar.. satan vad gott. Har saknat det! Och pärlsocker, så nu kan jag börja baka lite olika ting. Det kommer bli toppen :)

Nu ska jag lägga mig till sängs och ladda för morgondagen. Måste ju vara rätt så pigg och fräsch om jag ska ta och fylla 20.. oojfyvilkenångest.
 
 
Fräsigt blåmärke på kinden.. som knappt syns på bilden. En vecka och fortfarande där. 


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0