Sommar i Sverige

Ack vad jag har varit dålig på att uppdatera min blogg på senaste tiden.. men mycket har skett på senaste tiden och jag har inte alls varit intresserad av att sitta vi datorn.

Jag har flyttat tillbaka allt mitt pick och pack till Sverige nu och avslutat ett stort kapitel av mitt liv. England ligger numera bakom mig och visst saknar jag det lite, men inte fullt så mycket som andra vänner gör..
Dagen efter hemflytt drog dessutom seglarlägret igång som bestod av mycket skratt, sol, lite regn och underbar fart och fläkt. Jag, Erik, Gustav och Mathilda hade trevligt både på lägret och sedan hemma efteråt. Erik, en ny kille Johan och jag hade ansvar för nybörjarna. En härlig skara av småungar som ville (eller ja, vissa i alla fall) lära sig att segla optimist. Vi hade minsann görroligt mest hela tiden och jag lyckade dessutom (eftersom Erik lovade småbarnen att vi skulle) gå runt masten på en Open Bic! Helt underbar känsla när adrenalinet pumpar och man lyckas emot alla odds.
Efter seglarlägret var energin slut i kroppen, så det fick bli att fara tillbaka till stan och vila ut lite. Sedan blev det jobb på Spårbyggarn' samt Kaffe och Pralin och sist men inte minst kom käre far hem! Har inte sett honom på år och dar typ så det var trevligt att få umgås med honom. Vi åkte dessutom till farmor i Halmstad och umgicks med henne, Welf och vovvarna. Så blev det en detour till Liseberg där jag vann 6kg choklad (vissa för Mathildas pengar hehe). Så vi hade det minsann ypperligt bra.

Jag känner att texten inte alls är sammanhängande och jag håller just på att få värmeslag i soffan, så ska försöka avsluta detta. Utöver allt detta har jag och Mathilda följt med pappa på löpträning hela tiden i Halmstad och även när vi kom hem. Känns bra att komma igång lite.. trots att jag har blivit urusel nu i och med att det blev utgång i fredags med finfina vänner samt häng i Götlunda igår till idag med samma gäng.

Sommaren rullar på som den ska!
 
 
Jag och Erik tog en fin dagens outfit bild under seglarlägret. Klänning, flytväst, joggingskor och knästrumpor. Jag tyckte det var en slående outfit som skulle bli världens trend.. men jag tror inte att de andra riktigt höll med mig..
 
 
Häng på bryggan i jakt på en spristång som ligger någonstans på botten (vi lyckades aldrig få upp den). Istället torkade pojkarna i solen och jag fotade lite i Gustavs coola brillor. Gillar minsann spegelglaset, man kan få så häftiga bilder och perspektiv.
 
 
Sedan blev det att rensa lite gosedjur. Så många minnen.. den vita sälen, min gris Bamse (en sådan där som Lotta på Bråkmakaregatan har) - ligger i mitt knä på bilden. En riktig favorit.
 
 
Somnade i solen och brände mig kanske lite på ryggen.. nu har det dock blivit brunt men kliar fortfarande lite.
Och så skulle familjen återigen på en löptur. Kände mig inte helt hundra i kroppen i och med att jag sprang 10an dagen innan så sa att jag skulle köra en lagom, MAX 7km. Så sprang jag vilse och det visade sig att jag sprang väldigt mycket fortare och lite längre än dagen innan. Skam den som ger sig...

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0