Byter matvanor, kanske..

Det känns som att bloggen har legat på is ett bra tag nu.. jag har dock tänkt på den då och då. Tänkt på saker man kan skriva om, vad folk tycker är intressant osv. Men jag antar att jag följer min vanliga struktur genom att berätta vad som är aktuellt i mitt liv. Jag är ju som sagt tillbaka i rummet med den snuskiga gröna mattan i England, jag är tillbaka på jobbet och det är standard med tyska formulär, börjar bli smått tråkigt. Jag har minsann fått igång träningen också, löpning och styrka efteråt, dock ska jag skaffa mig ett gymkort snarast.. måste bara välja gym först. Inte nog med det har jag ändrat på dieten totalt sedan jag kom hit. Jag är fortsatt "hemmavegetarian" för att jag inte gidder med att laga till kött. Mina måltider består av couscous eller linser med olika saker till, mitt kylskåp är fullt av morötter, lök (gul/röd), zucchini, gröna bönor och svamp, eller ja, så var det när jag handlade i alla fall. Men det absolut konstigaste är att jag till och med har köpt sojamjölk! Ja, visserligen har jag bara varit hemma här ett par dagar, men vissa av dessa har till och med varit veganska. Vilket är galet. Idag har varit en sådan dag. Idag har faktiskt varit en bra dag. Vaknade två, sedan fem, för det var då jag ställt klockan. Hade fått en galen idé att jag skulle ut och springa på morgonen och sedan på eftermiddagen, men det blev inte så. Istället sov jag lite till, tog mig till jobbet, hade en bra dag och kom sedan hem. Jag gjorde hemmagjord chai tea latte och satt med telefonen en stund. Sedan bytte jag om och tog mig på en halvtimmes löpning. Efter löpning, stretch, lite styrka och dusch lagades det middag och lunchlåda. Känns rätt bra när jag sitter här just nu med min sojamjölk och i pyjamas. Och det känns minsann ännu bättre då min älskling kommer ifrån Italien imorgon! Två veckor kommer han befinna sig i samma rum som mig och det känns underbart. Har inte sett honom på 24 dagar.. blir som en andra julafton då han imorgon kommer stå utanför mitt jobb och vänta på mig.

Jag hade tänkt skriva ett långt och underhållande inlägg nu.. men jag fick skrivkramp och mina Beverly Hills (original) lockar.. så jag ger upp. Men det blev i alla fall ett inlägg om mina matvanor. Intressant!
 

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0