Snörvel och nysningar

Veckan började med att jag landade i England lagom sent på måndagkväll. Jag tog tåget till Brighton och vandrade längs stadens mörka gator hem till ett rum med en skön säng (efter att ha sovit på en läckande luftmadrass). Det blev att vakna och ta sig till jobbet på tisdag och detta följt av ett gympass. Onsdag blev exakt samma visa som tisdag men jag och Sanna körde rätt hårt med konditionen och senare på kvällen började dessutom min hals svida lite. På torsdagen hade jag packat med mig mina gymkläder men min hals sved något gruvligt att jag istället för att gå till gymmet tog mig förbi Morrison's och handlade lite halstabletter. Detta hjälpte dock inte alls så gick hem och tog det lugnt, för att sedan vakna upp på fredagen med lock för öronen och en täppt näsborre. Hörde inte halvsju under dagen på jobbet och valde därför att undvika gymmet igår också. I natt blev dålig sömn, snurvel och nysningar, kliande hals och täppt näsa. Vaknade med lock för bägge öronen och helt igentäppt näsa. Därför blev det även en hyfsat lugn dag idag, med enbart en liten promenad upp på stan i och med att jag gärna ville träna.. men inte riktigt kan. Handlade med mig strumpbyxor, hårspray och två grapefruits allt detta för under fem pund. Inte helt fel.

I matväg denna vecka har det blivit 80 procent veganskt. Det har blivit avokado med keso till lunch, tofustroganoff med couscous, annan typ av tofu med broccoli och sedan lite falafel. Har även bakat mig ett helt veganskt bröd på vatten, som faktiskt blev helt okej. Men utöver detta har jag icke lagat något festligare.

Tror även att jag har bestämt mig för att spara ut min lugg. Hatar dock själva processen i och med att det tar något extremt lång tid! Men tidsnog kanske den växer ut och då kommer kanske folk sluta ta mig för en 15åring... som de till och med gjorde i passkontrollen in till England..

Aja, ska försöka söka in till universitet nu.. (procrastination)
 


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0