Ner i lungorna

Förkylningen håller fortfarande ett hårt tag om mig och har numera krupit ner i bröstet för att göra så att jag låter andfådd mest hela tiden. Inte blir det bättre i och med att näsan fortfarande rinner och när den blir för täppt hör jag ingenting då det slår lock för öronen. Ja, inte hade jag räknat med att åka på en sådan rotad förkylning när jag åkte för att fira påsk med familjen. Tycker dessutom att det är obotligt olidligt att detta helt förstör min träning, vilket gör att det kryper en hel massa i kroppen. Vill ta mig till gymmet, springa, träna och bli fit for fight igen. Så som det ska vara. Inte bara gå till jobbet, ta en promenad och sedan hem för att en dum förkylning sätter stopp..

Idag tog jag mig dock en sväng på stan i och med att kroppen säger nej tack till gym. Gick till TopShop och prövade en finfin svart kjol, sedan kikade jag in på HM som faktiskt hade oväntat många härliga toppar och enkla klänningar och sist men inte minst gick jag till Beyond Retro. Fann mig en otroligt vacker, skimmer/skiftande svart sammets kjol som satt som en smäck. Kostade 20 pund och det var minsann otroligt lockande.. men så har jag ju redan en sammetskjol. Vet inte om jag ska köpa ännu en. Vill ju dock ha en svart eftersom det passar till allt, har just nu bara en röd. Åh, dessa dilemman, det är så himla svårt. Tack och lov tog jag kort på alla kjolar när de satt på så får väl flippa igenom bilderna om jag nu bestämmer mig för att köpa en. Om de på BR finns kvar vill säga.

Morotspastasåsen som jag lagade igår kväll var för fyra personen. Har nu ätit det tre gånger och gjort ännu en matlåda till morgondagen och trots detta finns det hur mycket pasta och sås kvar som helst. Förstår inte alls hur stora portioner det är meningen att man ska äta om man ska följa receptets anvisningar, galet Anna Skipper! (Recept från Anna Skippers blogg via Sanna, en vän från Amex, som fann det).
 
Systeryster var fjortis vid påskbordet. Tror hon körde påsktema - duckface.

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0