Måndagar är bra dagar

Idag har jag känt mig som tagen ur 80talet. Iklädd mina superduper fina svarta kängor medtagna från Sverige, ett par senapsgula strumpbyxor, en lång vit skjorta, en lång svart kofta, halsband, ring, jeansjacka à la 80tal samt en skinnryggsäck från mormor! En redigt fin outfit som nästan var värd en "dagens-outfit" bild men inte blir det en sådan inte! Nej, jag håller mig i skinnet och tänker inte bli mainstream.

Helgen har gått i rekordfart. Mycket har hunnits med och visandet av hela Brighton gick på bara en liten stund. Det var gruvligt trevligt att flänga runt överallt med Mathilda och pappa. Och inte kunde de ha valt en bättre helg! Solen sken som bara attan, det var varmt och det var massa events hela tiden. Matmarknad, motorsportsgrej och lite annat trevligt. Staden var smockfull av människor och alla var glada och nöjda. Mathilda ville inte alls åka hem då det blev söndag.. men tyvärr väntade skolan på henne där hemma.

Igår fick jag återhämta mig från intryck av familj, sol och massa gående. Tog mig hemåt efter att ha lämnat dem på station. Tryckte i mig nudlar (nästa vecka börjar nyttolivet på riktigt) och sov. Sov som en gris. Fick sms av Nick. Gick hem till honom och åt hemlagad god mat. Han är duktig han, som kan laga bra mat, nyttig mat och framförallt RIKTIG mat, inte mikromat. Tog mig tillbaka hem och sov fram till kvart över sju. Efter det blev det brådis till jobbet. Efter jobbet tog jag mig tillsammans med Tove till biblioteket, skaffade mig ett lånekort och lånade en bok på måfå. Vi åt gratis yoghurtglass, handlade lättlagad mat och tog oss hemåt. Kvällen ser ut att spåra, men vi får se hur det blir.

Ska ta på mig kläder nu, utkommen ur duschen. Ren och doftande. Ha det!
 
Mina gula strumpor.



/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0