Kör en snabbis

Jag är född tidigt 90-tal men ändock är jag uppvuxen med barnprogram från 70-tal. Om jag ska vara helt ärlig tycker jag verkligen att dessa barnprogram och julkalendrar och liknande från denna tid är helt underbar och skådespelarna är alldeles förtjusande. Man lärde sig mer än vad man gör nu idag från barnprogram. Sitter just nu och tittar på Från A till Ö med Hedvig Höök. Inga som helst fel att finna gamla avsnitt på Youtube. Det är så underbart härligt och rogivande. Trivs. Har snart tittat på alla avsnitt, ska försöka finna mig mer gamla avsnitt av andra bortglömda program som många i min ålder aldrig har hört talas om eftersom de gick långt före vår tid. Såsom Albert och Herbert, Teskedsgumman och Trolltider. Jag älskar det, somnar till det, lyssnar på det och njuter av det. Om ändå dagens program var som dessa då skulle även jag titta på TV en hel del!

Inte för att det var så intressant. Men dagen har i alla fall innefattat jobb, löptur och matlagande. Inte helt fel. Ser ut som en dag fylld av rutiner. Kanske kan bli någonting av detta och kanske, kanske kan jag lyckas skärpa till mig och styra upp mitt liv! Håller tummarna för det. Får även min livs första paycheck imorgon! Hoppas att det blir en massa kosing som kommer in på mitt Brittiska bankkonto! Måste dock ta mig till en bank och se om jag kan ha fått mig en kod till kortet så att det går att använda. Ber till de högre makterna att brevet kommer imorgon. Har ju fått kortet och ett checkhäfte (?) nog ska väl PIN-koden också lyckas ta sig hit. Vore illa annars. Skulle bli ledsen, för då sitter jag ju inne med all min lön som jag har tjänat ihop. Den som ska betala hyran som skulle betalats typ igår. Sköta sådant där.. inte vår grej, vi brukar skjuta upp det mest hela tiden..

Imorgon kommer far och syster. MYS. Solen skiner. Vi lär få det bra.

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0