Spårar det ur?

Hela denna vecka har varit smockfull av aktiviteter. I onsdags blev det puben tillsammans med arbetskamraterna. Jag och två till smugglade in två vinflaskor så att vi skulle kunna fylla på våra glas utan att handla mer väl där inne. Väldigt smart drag då vi endast behövde betala sammanlagt ungefär fem pund och då fick vi i oss hyfsat mycket. Fem pund hade inte ens varit två glas vin väl inne på puben..nej, jag uppmuntrar inte folk att göra detta! I vilket fall som helst hade vi det otroligt trevligt och det pratades om religion, resor och allt där emellan.

I fredags blev det en äkta utgång med arbetskamrater och andra. Förfest hos Lara, vin och öl, musik och snack. Sedan gick vi till Madame Geisha där vi dansade ännu mer, pratade engelska, franska och alla andra språk där emellan. Det blev stängningsdags och vi tog oss vidare mot the Sea Front. Vandrade runt där, pratade, umgicks och lärde oss nya språk. Tog oss till Coalition. Fem punds inträde som jag lyckligtvis slapp betala. Ännu mera dans och sedan höll jag allt på att stupa. Tröttheten efter en suveränt lång dag blev för mycket och jag bestämde mig för att lämna och ta mig hemåt. Vandrade längs vägen och upp genom Kemp Town hem till vår lägenhet och somnade på direkten.

Lördagen blev en slappardag till att börja med. Tills jag och Tove bestämde oss för att bruncha/luncha. Tog oss in till stan, fann en restaurang för rimligt pris. Pizza/pasta och sallads buffé blev det. Inte helt fel. Mumsade i oss en hel del. Sen när det skulle betalas så fungerade inte mitt kort. Tre försök. Tre misslyckade försök. Kortet var låst. Paniken steg och jag visste inte vad jag skulle ta mig till. Tove betalade för mig, vi gick till banken som var stängd, tog oss en tröst choklad-yoghurt glass.. fick veta att man kunde låsa upp sitt kort på en Lloyds tbs maskin! LIVET. Tackar Nick som räddade min dag. Tog ut pengar och gav till Tove. Kvitt.
Vi vandrade runt på stan i evigheter och på hemvägen köpte vi oss trasor, svampar, diskmedel, skärbräda och kakor. Kakor käkade vi till middag tillsammans med mjölk och The Hunger Games.

Idag ringde Elvira i panik. Det var kaos hemma med spya överallt. Lyckligtvis slapp jag se det hela. För jag sov hos Nick. Jag slapp känna doften och se katastrofen. Fest efter jobb? Nej, någon måtta får det vara. Utegångsförbud kallas det.

Har tagit mig en löptur idag, duschat och slappar vid datorn nu. Blir nog en sväng till Nick senare. Slappna av lite.

 
 
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0