En vecka av Pride

Återigen har jag varit urusel på att blogga men dagarna har bara flugit förbi och ibland är det svårt att hinna med! I vilket fall som helst så har min kära mor och mormor varit här på besök. Fick mig en massa godsaker, saltisar och nötter, samt lite mer kläder vilket gillas väldans mycket. Sedan var det självfallet inte dumt att få umgås med saknade familjemedlemmar samt visa dem runt i den lilla stad jag bor i numera! Trevligt hade vi det med vin, massvis av mat, shopping och pirbesök.

I tisdags började jag även mitt arbete på American Express så då fick mamma och mormor klara sig själva uppe på stan! Jag trivs som handen i handsken efter bara ett par dagar på kontoret. Människorna är otroligt härliga och jag börjar komma underfund med hur datorprogrammet fungerar vilket känns suveränt. Jag är dock anställd för att arbeta för svenska marknaden men just nu jobbar jag på den Österrikiska då det är lite smått oklart hur man ska arbeta med de oklara formulären ännu.

Sedan så har det ju dessutom varit Pride. Eller varit... det är Pride! Pride överallt. Regnbågsflaggor och utklädda människor, alla dess olika läggningar och glädjespridare, allting finns överallt mest hela tiden. Igår kikade vi på den fina Prideparaden, efter det köpte vi oss en biljett in till Preston Park där vi kikade på allt som fanns, Dragqueens, dans och mycket mer. 20 års jubileum och det levererade. Dock var höjdpunkten the Street Party på St. James Street där vi tillbringade mest tid under kvällen. Vin, fanta och sourz. Vi hade bra kväll och livet leker. Pride är en upplevelse.

Idag festade jag och Tove till det med restaurang och glass. Vi är mätta och belåtna. Vi är glada. Jag är rörig. Jag ska duscha.. därför är jag rörig. Men jag bloggade i alla fall.
 
 
Pride firandet igår!
 

Tove är på väg till jobbet för att plocka glas på the FOAM PARTY. Fränt.

Puss och kram

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0