Vi äter söndagsmiddag på japanskt vis

Igår var det söndag och min käre Nick hade tänkt laga en mumsig röd curry till oss två. Dock hade även hans housemates bestämt sig för att laga middag denna kväll så vi fick allt ändra lite på planerna. Vi gick därför till en otroligt populär och billig japansk restaurang vid namn Pompoko. Herre min skapare vad god mat det var. Inte tycker jag om sötsur sås, men ändå riskerade jag hela måltiden genom att beställa in kyckling med ris som hade något form av sötsurt över sig. Det var himla gott måste jag ju säga. Dock var det inte speciellt lätt att äta maten med pinnar. Tackar gudars för att det inte var en första date då jag slabbade som bara den och tillslut gav upp och "stabbade" kycklingen istället.
Efter middagen tog vi oss hem till Nick och kikade på en film. Beastly. Inte var den bra, men det var en film och det var mysigt. Vi avslutade kvällen med massage och min rygg är totalt fullproppad med muskelknutar just nu. Ryggen är mest bucklig när man trycker på den och det låter i hela kroppen när man drar fingrarna ner för ryggen. Jag skyller det på för lite träning.

När jag kom hem idag, efter en lång och stressfull dag på jobbet, låg där ett brunt paket på min säng. Mamma var supersnäll och skickade hit två chokladkalendrar (en till mig och en till Nick) samt två stycken Kalle Anka tidningar. Lyckan när jag efter en lång dag kan sätta mig i sängen och slappna av genom att läsa simplan serier utan djupare innebörd. Vissa dagar är det behövligt.. såsom idag. Fick ett mail där det stod att de skulle skicka tillbaka hela högen med klara svenska forms till mig för att ett saknades. Gudars vad ledsen jag blev, för det saknades inte nyss.. inte när jag gjorde hela högen, utan det försvann helt enkelt under flytten. Någon idiot valde att röra om i boxarna och har nu av misstag förflyttat ett form som inte fick flyttas. Jag måste finna detta imorgon men jag har absolut inte den blekaste aning om var jag ska börja leta. Detta skapar dock en viss panik i mig och också en stress som inte riktigt vill försvinna. Imorgon ska formuläret finnas, annars kommer jag stressa sönder mig själv, vilket jag är otroligt duktig på annars också.

Nu sitter jag på min säng, är lite ilsken på mig själv att jag inte var ute på en längre löptur, jag har ätit massor av Toves pannkakor till kvällsmat och jag har lagat min lunch till imorgon. Det fick bli tomatsås (krossade), morötter, zucchini och lite vitlök, allt detta nermixat i en kastrull. Lät det koka ett tag, snäppet för lite dock, tror att det är lite vattnigt. Men annars är det suveränt. Sitter just nu och funderar på vad jag ska göra till frukost. Har insett att jag sparar en massa tid om jag äter den på jobbet i och med att jag inte behöver vakna så fruktansvärt tidigt.

Nu ska jag vila en stund, försöka hitta en kontakt till datorn och kanske läsa lite Kalle.
 

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0