Som en sjunkande sten

Denna dag började riktigt bra. Vaknade upp, var rätt trött, men tog på mig kläder och gick till jobbet. Fick en muffin av min kollega som var helt underbart god. Lite mycket socker på morgonen dock, men det var ändå helt okej. Vi tog rast och gick ner till kafeterian. Hon köpte sig en beagle och sedan var det tillbaks upp till kontoret. Jobba, jobba, jobba.

Jag åt min suveränt goda lunch som bestod av sparris, palsternacka, stekt ägg och morot. Sedan fortsatte jag jobba på. Stannade 2timmar extra så att jag skulle få lite gjort på min flextid. Sedan kom jag hem och då vändes dagen upp och ner...

Hade fått x antal meddelanden från moster och syster där det stod att morfar var på sjukhus. Återigen dessa svimmningsattacker. Ingen vet någonting och jag förstår inte. Varför ska allting ske nu på en gång. Nu är de dock på väg hem. Vet inte vad för fel det är tyvärr.. men han verkar må bra.. just nu.

Jag sitter och funderar på vad jag ska göra till lunch och är trött i huvudet. För mycket tankar som bara rullar runt. Lyckligtvis fick jag prata med mamma nyss och reka läget lite.

Lugnande musik när stressen är på topp: Jack Johnson. Underbar röst. Lugnande. Upplyftande. Livet.
 
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0