Jag och min chai tea latte

Jag sitter just nu på min säng och lyssnar på Starbuck's playlist. Försöker finna inspiration till en ny och mysig spellista på Grooveshark då det spelar suverän tänkar musik på alla Starbuck's här i Brighton. I alla fall enligt mig. Det var därför jag tog mig till biblioteket efter jobbet, lånade en kulturell bok och gick till det mysigaste i stan. Satt där tillsammans med en Chai tea latte och läste The Lost Books of the Odyssey. Lyssnade på musiken och konversationerna runt om mig. Hade egentid mitt ibland alla andra. Njöt lite. Vilket kändes välbehövligt efter en spänd dag.

Ännu har jag inte funnit det försvunna formuläret och det är gruvligt stressande, speciellt när den som har ordnat om i boxen inte vill ge sig tillkänna, eller ens ge tips på var denne kan ha råkat placera det. Det gör mig smått ledsen att det ska vara sådan dåligt gemenskap i vårt team. Det är som att vara tillbaka i skolan, till och med på mellanstadiet. Folk pratar skit om varandra och går bakom ryggen på vissa. Galet säger jag bara, trodde det skulle vara lite skillnad på vuxen världen och den "vanliga" ungdomsvärlden.

Jag borde läsa, träna, skriva och inte slappa. Göra nytta under vardagen. Försökte idag, skulle köpa shampoo och balsam, men fann inte det jag ville ha så jag köpte bara duschtvål. Fick lite gjort i alla fall och nu kommer jag lukta som vita/rosa rosor efter att jag har duschat. Inte helt fel. Har hört att ens doft representerar ens personlighet. Vet dock inte var rosorna passar in hos mig, kanske de vassa taggarna på stjälken? Lite som ett personligt försvar. Om man får vara lite djup såhär en tisdagskväll.

Ska ägna mig åt ovettiga ting, tänka lite och fundera på hur jag simpelt kan göra mitt liv så mycket nyttigare. Det är behövligt.
 

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0