En stor röra

Internet har strulat och inte velat fungera de senaste dagarna vilket har varit otroligt frustrerande. Nu verkar det dock, peppar peppar, som att det fungerar. Hamsterhjulet är i fullgång och tiden går otroligt fort. Snart är det redan mitten av november och stressen inför jul bara växer och växer. Nej, inte handlar det om julklappar. Här finns en uppsjö av bra idéer till presenter som kan tas med hem till Sverige då det vankas semester. Det handlar om boende och vilka som ska stanna här på vår ö. Jag har sagt att jag ska ge det ett tag till. Vet inte hur länge, men ett tag till efter jul i alla fall då jag lyckats få in en fot på American Express och då jag fortfarande inte har den blekaste aning om vad jag ska plugga. Dock vet jag inte hur det ser ut för de andra. Det hänger lite på jobb och sådana saker, och eftersom jag är en "worrying" och stressande person så är det lite småjobbigt när man låter tankarna fara vilt. Jag vet liksom inte vart jag ska bo, om jag kan bo kvar och hur det kommer se ut. Jag vet ingenting egentligen. Men allting löser sig väl tids nog.. får jag hoppas.

Inte nog med det så har jag haft världens tandvärk de senaste dagarna. Visdomständerna spökar och infekterar hela tandköttet. Livet alltså. Lyckligtvis börjar det lägga sig lite nu och det känns ju trots allt rätt bra.

Det är detta jag är dålig på, uppdatering. Vad som händer i mitt liv och vad som gäller. Texten stakar sig och får inte någon riktig mening, det blir hackigt och svårt att läsa. Det har ingen betydelse och blir bara tomma ord, bara ältande och uppräkning av olika händelser som har ägt rum. Vissa händelser som bara spelar roll eller är förståeliga om man varit med om dem eller var på plats då det skedde. Vissa saker är bara vardagliga ting som händer alla mest hela tiden och därmed inte är intressanta att läsa om. Det är svårt det här. Att få det livat, ha någonting att skriva om medan man ändå vill berätta för nära och kära vad som händer här borta. På ett sätt blir det ju mycket lättare att skriva en längre text som alla kan ta del av istället för att berätta enskilda historier för var och en. Det går fortare och sparar tid.. men är också ganska ointressant efter ett tag. Vem bryr sig om ett hamsterhjul som involverar sova, äta, jobba? Nej, det är de händelser som sticker ut man bör skriva om, men det är så svårt att tänka sig vad som sticker ut när man väl skriver. Tankar och funderingar kommer efteråt. Idéer och liknande. Som nu.

I måndags var det femte november. Femte november är Guy Fawkes day.

"Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot..."

Vi for till en liten stad vid namn Lewes och tittade på alla brinnande kors, facklor och utklädda människor. Det var minsann gruvligt mysigt och allting var upplyst. Kallare än kallast och rökigare än någonsin var den äldre staden som var fullproppad med människor från alla hörn. Det var en upplevelse utan dess like och kan verkligen rekommenderas. Dock for jag hem lite tidigare än de andra eftersom jag skulle jobba och lite så dagen efter, stod i lång kö, kom på tåget, kom till Brighton, blev nypt i rumpan och gick snabbt hem. Somnade som en stock.
 

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0