Kompenserat dubbelinlägg

Det blev visst dubbelinlägg igår. Två inlägg där det stod exakt samma sak. Ytterst onödigt, men så var det ju tekniska problem också. Internet försvann totalt och det blev otroligt segt tills Nick kom med den brillianta iden att vi kunde gå ut och äta middag. Så vid sex tiden kom han hit och vid halv sju var vi ute och gick. Restaurangen ligger alldeles vid biblioteket och heter Chili Pickle. Så himla mumsig indisk mat. Vi tog kyckling med saffrans ris, något vegetariskt med en massa bönor, såser, naan och allt annat som hör till. Det var så himla mysigt, tända ljus och glada människor. En riktigt dejt. 
 
Efter middagen tog vi oss på en kvällspromenad hem till min lägenhet för att hämta tandborste och annat för att sedan ta oss hem till honom och lyssna på avslappnande jazzmusik. Tända ljus, trevligt sällskap, frisk luft, god mat, glädje och lycka. Gårdagen var inte annat än perfekt.
 
Idag gick å andra sidan mitt bälte sönder vilket är lika trevligt som en spyende katt. Jag hatar verkligen att köpa bälten för jag hittar aldrig något jag gillar.. det måste dessutom vara av rätt typ så att det passar.. vilket är det svåraste. Det är lite som ett "mission" att handla bälten till mig, blir aldrig nöjd. Måste dessutom vara i rätt färg för att jag ska trivas, samtidigt som det ska lyckas hålla byxorna uppe. Dock har jag både tejpat och limmat ihop det just nu så om jag håller mina tummar riktigt hårt kanske, kanske, kan det hålla ett litet tag till! Så att jag slipper ta mig upp på stan menar jag.. inte för att det är långt.

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0