Det är helg

Fredagen var ett rent helvete. Vaknade upp i vanlig ordning, tog på mig kläder och gick till jobbet. Smått stressad då jag lämnade några minuter senare än vanligt. Mötte arbetskompisarna utanför stora Amex huset och tillsammans med dem tog vi oss tillslut upp till sjätte våningen och de skrivbord vi hade fått. Vi hade ingen team leader, inte ens en assisterande team leader och vi hade en hel bunt med nytt folk och rosa boxar över hela vårt område. Inte hade boxarna hamnat vid rätt bord heller, nej, vi fick minsann ta och springa runt som yra höns för att finna de papper som tillhörde oss. Massa saker var borta, flyttat på och det var svårt att finna plats för alla grejer. Men efter många om och men lyckades jag finna det mesta av mina saker, få ner de viktigaste papperna i min lilla skrivbordslåda och vi började sakta men säkert få styr på det hela. Suria hjälpte de nya genom att ge dem skrivbord och login till datorerna, vi gjorde vårt bästa för att svara på frågor och alla var bara allmänt stressade.
Efter lunch blev det dock värre.. brandalarmet gick. Det slutade heller inte gå och ingen förstod vad som försiggick. Suria började gå mot hissen med oss alla.. inget genidrag om ni frågar mig, självfallet var den avstängd. Istället sa han att alla kunde återgå till arbetet. Vi fortsatte jobba medan brandalarmet ljöd över hela våningen. Folk gick emot fönsterna och sa att alla hade evakuerat. Men vi satt snällt kvar vid våra desks. Ja, allting slutade väl och ännu vet jag inte varför brandalarmet startade men nog är det väl för typiskt att allt detta ska ske den dag som vi flyttar in i den nya byggnaden..

Jag kom hem och tänkte träna, men duschen fungerade inte så jag struntade i det. Istället åt jag mumsig middag med Tove och väntade på att Nick skulle komma och hämta mig. Vi tog oss till en otroligt mysig bar i Kemptown och drack rom och cola. Vi pratade och hade det allmänt trevligt medan vi firade att det var fredag.
Vid elva tiden gick vi ut i kylan och hem till Nick för att somna till tända ljus.
I morse.. eller ja, efter att ha dragit oss i sängen till mitt på ljusa dagen sade Nick att han kunde ordna brunch till oss. Han sprang kvickt till affären och handlade avokado, baguette och bacon. Minsann, den mannen kan laga mat.. eller ja, göra mackor.. och laga mat.. han kan det mesta! Det var perfekt med avokado, bacon och mjukt, färskt bröd. En suverän start på dagen!

Nu sitter jag återigen hemma i min säng, han är på födelsedagsfirande och jag är nyduschad. Har ännu inte bestämt mig vad jag ska göra en lördagkväll som denna, men någonting ska jag väl kunna hitta på. Antingen tar jag mig ut på stan eller så kör jag på en myskväll hemma tillsammans med en bra film och onyttigheter.. vilket jag äter varje dag. Ska fundera på saken..

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0