Hej, jag är en förvirrad tjej som skriver hej

Började skriva ett inlägg igår kväll men mitt i alltihopa började jag tröttna något rejält. Var inte alls kul så jag slutade och det sparades i utkast. Kommer nog aldrig läggas upp heller... Har nu tagit en välbehövlig paus efter att ha läst minst sex kapitel i kemiboken sedan imorse. Sådan sjuk pluggmani just nu, men det är tvunget!

I vilket fall som helst tänkte jag inte tråka ut mina få (men uppskattade) läsare genom att prata om hur det går för mig, min stress och det gruvliga pluggandet! Nej, jag tänker heller inte berätta om det dåliga samvetet jag har för att jag har blivit urusel på att träna på grund av att plugget är första prioritering, eller göra reklam för det underbara företaget David & Goliath som är kreatörerna till de mest magnifika t-shirtar (och annat) jag någonsin har sett. De leker med orden och kommer med härliga budskap, värt att kika in på deras hemsida och beställa hem en fin tisha!

Nej, jag tänkte istället berätta att jag nu under en tid har följt Alice Herbst blogg på bloglovin'. Jag vet inte om ni vet vem det är men det är i alla fall flickan som vann Top Model Sverige 2012. När jag har läst vissa av hennes blogginlägg så har jag funderat lite.. hon skriver precis som jag.. med en personlig ton i texten. Om till exempel någon i klassen skulle läsa en text av mig utan att veta att det var jag som skrivit den skulle de utan problem kunna gissa på att det var jag som skrev den. Precis så är det med Alices texter också. Det är rätt så roligt när man finner sådana personligt och opåverkade blogginlägg, de som inte följer trenden liksom, men det kan också vara en nackdel. Fel budskap kan förmedlas då alla inte "hör" den tonen man själv skriver i. Det kan bli så fel. Jag vet inte riktigt var jag ville med detta inlägg.. det snurrar just nu en massa kemiska formler och regler runt i mitt huvud så denna tanke som verkade så vettig igår kväll verkar otroligt bakvänd och förvirrad just nu. Men så är det ju alltid för mig när tankarna sätter igång. Det funkar perfekt i huvudet men inte i skrift, inte om man inte tar det på en gång. Kaos liksom. Kan väl i alla fall passa på att rekommendera hennes blogg, ibland stör man sig på den, ibland är det mitt i prick, men så kommer det ett litet lustigt videoinlägg och man inser att hon också är människa, även fastän hon nu är vida känd! Åh, vad kritiserande jag lät nu. Det var inte menat illa, hon verkar vara en genuint trevlig människa med fötterna på jorden (yessir jag kör på klichér som ändå är sanna) och jag tycker det är kul att läsa andras bloggar med vettiga inlägg istället för att mest hela tiden skriva uppsatser på min egen!


Hela jag är sned, men man kan inte alltid vara rak.

 

/A




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0