Jag är inte snabb, men jag skriver

Hemkommen efter ett svenska prov som jag absolut inte är nöjd med. Ska sätta på något bra på datorn samtidigt som jag städar mitt förskräckligt stökiga rum och efter det blir det att sätta sig vid böckerna igen fram tills ännu en ute träning. Nu är det biologi och ekonomi som gäller, samt lite svenska. Nästa vecka kommer att vara väldigt intensiv, men så blir allting kalaslugnt. Det artar sig åt rätt håll i alla fall.

Precis som under provet idag där en osedd text skulle analyseras och diskuteras försvinner orden och inspirationen. Det står still. Viljan att skriva finns, men där finns ingenting att skriva om, ingenting som kommer fram. Hjärnan är inte kopplad till fingrarna och alla dessa tankar som cirkulerar i den där geléklumpen i huvudet stannar där. De kommer inte ut och ingen annan än jag får ta del av de tankegångar som ibland häpnar även mig då de faktiskt är vettiga och intressanta. Men kanske, efter att jag har studerat lite biologi eller ekonomi så kanske min hjärna får spel, såsom den brukar och skriva ner en hel massa saker. Ny fakta som överanalyseras, som det dras nya slutsatser från och som får mig att grubbla tills håret färgas grått.


"Han vacklar, liksom ramlar
ut genom fönstret, ut i rymden,
i det som intet är,
ut i en svindlande mystär."

Update 20.27:
Sur som stryk eftersom jag fick avbryta denna regniga uteträning och fara hem tidigt eftersom axeln for åt helvete. Vänster denna gång. Det gör ont. Som attans. Även i ryggen och halsen börjar kännas lite. Just nu suger min kropp och mina klena muskler som inte orkar hålla fast den förbaskade leden där den hör hemma. Arg som ett bi...


Som ett litet barn.

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0