2 maj 2012 går till historien

Det är den 2 maj 2012 och det betyder att de som går IB har startat session May exams. Det kändes så otroligt overkligt att komma till skolan idag, för nu var det dags. Första IB provet, English A2 Paper 1 skulle börja 8.30 och roll call var redan 8.10. Nervöst och högtidligt. De allra första IB-eleverna i Örebro, någonsin, skulle börja sin månad fylld av prov. Man är som i en dvala. De allra första IB-eleverna i Örebro, de första att ha exams på Rudbecksskolan, i G401, i borgen, allra högst upp. Man är som i en dvala, för det är inte verkligt. Kan man tillräckligt? Det är ingen som vet. Imorgon är det upp till bevis då det är Mathematics SL Paper 1. Provet utan miniräknare. Provet då man bör kunna det mesta, provet som alla är livrädda för. Mocks gick ju inte så himla bra för oss, håller tummarna för att jag har lyckats jobba upp mig och nu kan det som måste kunnas för att få godkänt. Jag hoppas. Efter fredag kommer jag vara helt klar med matten och ett enormt orosmoln kommer möjligen ha lämnat mig. Då återstår bara kemi, biologi, ekonomi och språk. Då är matten klar. Check.

Inte nog med att alla IB elever avskyr denna dag, så "firade" jag starten på helvetet med att sitta i fönstret i solen och njuta. Lite halvröda armar och lite färg i ansiktet tillsammans med matten. Inte fyskam. Hade dock varit lite lättare om jag varit hemma i huset, legat i trädgården.. det var lite svårt att hålla reda på alla papper där uppe i fönstret när vinden kom.


Tummen upp för matteplugg. Tummen upp för ett prov avklarat.
Tummen upp för att det bara är cirka 15 prov kvar.
Men det bästa av allt...DAMDAMDAM...
Att göra prov på Kristihimmelsfärdshelgen!

 

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0