Det oficiella avslutet

Det är måndagen den 4 juni och nu är officiellt allting färdigt. Det är enbart själva avslutningsceremonin kvar, alltså studenten. Balen blev avklarad i onsdags, i en lila klänning, klackar, smink och underbar håruppsättning (tackar moster som hjälpte mig). Ska väl någon dag ta och finna lite bilder som jag lägga in på datorn och visa. Det blev redigt bra resultatet. Jag mötte upp min vän Tove och våra respektive kavaljerer, Jesper och Oskar. Vi tog oss till Karims mammas brors mack för att där bli upplockade av en limousine. Festligt var det med bubbel och musik. Vi kom till slottet där alla väntade på oss för att ta en massa bilder, eller bara spana in oss alla. Efter det blev det en trerätters middag på Elite Stora Hotell, mera bubbel, dans och tillslut vidare till Strömpis i balklänningen. Det var en festlig kväll och tidigt gav jag upp min enda chans att vara lång och bytte istället skor till platta converse. Tyvärr. Gillade att vara lång.

Dagen efter balen var det samling på Hjalmar Bergman teatern för att påbörja arbetet inför föreställningarna. Kaosartat men så otroligt mycket mer uppstyrt var det detta år. Vi lyckades få till en hejdundrande show som uppskattades av alla åskådare. En smärre miss med ridån på det öppna genrepet på fredagen dock, men utöver det så skötte sig mina söta Scen och teknikare underbart bra.
Torsdagen, fredagen och lördagen avslutades med utgång på Satin. Trevligt folk och sena nätter, helt fantastiskt! Sedan upp tidigt dagen efter.

Men så kom söndag. Sista föreställningen och sista paradfesten. Sorgligt. Vi gjorde en enastående show, allting gick felfritt. Gamla paradare berömde och lovordade. Det var lycka och glädje i själen. Vi städade efter fisken som dans krossade på scen, vi plockade kostymer och dekor, sopade och skurade, sedan tog vi bussen ut till Brunnsparken. Där inväntades maten. Pizza för hela slanten, alkohol och mysigt folk. Samt alla tal som vi bossar höll när vi skulle överlämna våra titlar till en undersåte. Numera är inte jag Scen och teknik boss, jag gav den titeln till Ali. Jag är istället en gammal paradare, och jag kommer komma för att se nästa års show och se hur mina underbara Sotare sköter sig när varken jag eller min högre hand Jesper är där för att assistera dem.

Tre år med Stjärnparaden. Tre år på Rudbeck. Fem dagars fest. Nu lider allt mot sitt slut och detta firas med pompa och ståt på studenten denna fredag. Det officiella avslutet, nu är det här!



Har man inte sovit ordentligt på flera dagar slutar det såhär:
Nyduschad med ögonen i kors. Fest kallas det.

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0