Mitt liv i mobilbilder

Nu har jag köpt en dyr adapter till datorn och kan därför skriva lite livligare inlägg här ifrån det regniga England. Men jag kan i alla fall skryta med att vi bor på världens bästa hostel, nära havet och ett stenkast från stan.

Allvaret har idag börjat och försök att finna jobb är i fullgång. Kan inte påstå att det har gått så bra för mig, men tids nog ska väl också jag finna någonting. Måste kanske först och främst skaffa mig lite proprare kläder så att man blir kallad på en läskig intervju till ett jobb på en mysig affär. Om livet ändå vore så lätt. Ska ta och jobba lite på min brittiska dialekt också så att det blir mer attractive att anställa mig. Vem vill ha en svensk som mixar amerikanska/australienska/brittiska? Nej, dags att vänja sig av med denna mix av dialekter.
I vilket fall som helst lyckades Elvira skaffa sig en intervju imorgon på ett litet ställe vid namn Butlers, tror att det kan vara rätt bra. Jag får fortsätta min search på egen hand imorgon skulle jag tro. Leta skyltar i fönster och se var de är sugna på att anställa. Blir som värsta skattjakten här i den pittoreska lilla staden Brighton. Festligt värre. Annars får jag satsa på telefonförsäljare, dödstrist, hemskt och läskigast i världen, men det är jobb som jobb!

Livet i Brighton är det inga större fel på förutom att det kanske regnar snäppet för mycket, men så vet jag ju att det regnar hemma i Sverige också så det går ju lite på ett ut. Hade dock varit väldigt nice att ta sig till stranden för lite bad eller kanske lite sol i alla fall.

Här under kommer ett litet bildmedley av vad som har hunnits med under dessa dagar (dock inga systemkamera bilder, de finns inte på datorn ännu):
 

Funnit ett jättesnyggt mobilcase, synd bara att man inte har en iPhone 4. 
 
Vi har hunnit med Starbuck's. Kaffe är fortfarande inte min grej, men deras Refreshas är
to die for.. nästan i alla fall!
 

Jag har funnit lyckan på Beyond Retro här i stan. Jackan är min bästa vän. Använder den
mest hela tiden och njuter alltid av dess mönster. Den har till och med varit med på en
utekväll på en underbar club vid namn Lola Lo's!
 

Vi har spelat sjukt mycket Jenga och börjar numera bli kungar på det.
Vi spelar med ett helt gäng människor och jag njuter mest hela tiden.


Det har varit lite utekvällar, detta var på The Font en mysig och gammal pub där vi
avnjöt lite Pimm's vilket är sjukt gott när det blandas med Lemonade. Jag gillar det
enormt mycket. Synd att det inte finns i Sverige..
 

Vi äter pasta mest hela tiden, kommer sluta med att jag går upp minst 20kg och
rullar tillbaka till Sverige istället för att ta flyget.
 

Lyckohalsbandet mormor gav mig, oh the irony. Vår trevligaste vän/rumskamrat visade sig vara australiensk:
Ibland ter sig saker underligt. Hoppas att denna charm hjälper mig att finna arbete i denna över fulla stad.
 
Nu ska vi ta och laga lite mat. Ännu mera pasta tillsammans med kyckling. Lär skriva snart när det hela lugnar ner sig.
 
/A
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0