Solen skiner idag

Igår skrev jag ett väldigt långt inlägg här på bloggen.. men tydligen var jag inte ordentligt inloggad eller liknande, vilket resulterade i att hela inlägget försvann.. så idag tar jag nytt mod och testar återigen att skriva en liten text som kanske kan förgylla någons vardag.

I vilket fall som helst skiner solen som bara den på himlen, och det har den dessutom gjort de senaste dagarna här i Brighton. Vi har utnyttjat detta genom att i söndags äta en enorm fish&chips på stranden, följa med pojkarna (Toby, Richardo, Nick och Tony) på Sunday Roast hunt på x antal olika pubar här i närheten (slutade med mat för dem och svensk Rekorderlig Jordgubb-Lime till oss), en tur till till stranden för ett snabbdopp i havet tillsammans med Nick och sedan en tidig kväll på det. I går tog vi oss ut på lite mera jobhunt, jag lyckades ta mig ut på en hyfsat lång löptur i den gassande solen och efter det var det dags för en pitcher's of Pimm's and Lemonade på The Font för att sedan dansa järnet på Lola Lo's.

Idag har vi varit på en introduktion till ett jobb som vi har fått, är betald kurs nu på torsdag och fredag.. dock får vi se vad som sker då detta är för ett stort företag vid namn Zenith. De säljer riktigt fräna fönster.. men jobbet som vi får göra är dörrknackning. Första två veckorna är prima då man får £100 bara för att jobba, sedan får man £25 för varje möte man bokar.. inte alls det bästa, men det verkar som att det lönar sig rätt bra bara man har försäljningstekniken inom sig.
Efter detta möte var det dags för stranden. Vi låg där, tog ett bad och torkade i solen. Nu är vi tillbaka på hostelet. Hostelet är fortfarande prima och vårt rum är bäst.. trots att Robin var tvungen att flytta ut.. men kvar är i alla fall standardfolket jag, Elvira, Nick, sedan kom fransmännen Martin och Mathilde efter någon natt i annat rum tillbaka, Tony, italienarna Sabbe och Vincent samt en och annan äldre herre. Inte fy skam måste jag säga!

Jag hostar mest hela tiden, är glad att jag sprang igår och njuter av solen. Livet rullar på som bara den. Bilder finns på kameran och ska alldeles snart (hoppas jag) föras in på datorn så att ni kan ta del av den miljö som jag just nu befinner mig i. Skaffar man sig Instagram så kan man få se lite bilder där också, om man följer myrornaskrig.

 
 
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0