Dumbo min käre vän

Sitter hemma hos far min och lyssnar på America's Funniest Homevideos. Kalas. Har tittat på en fågelfilm på biologin och då insett att jag inte har den blekaste aning om hur fåglar reproducerar (har sex). Tove tyckte att jag skulle googla det, men jag vet inte riktigt, finns en risk att lite olämpliga sidor infinner sig i sökresultaten! I vilket fall som helst ska nog denna fråga besvaras så snart jag har frågat min lärare.
Efter en hyfsat lång skoldag så blev det en sväng på hindersmässan tillsammans med Tove och Sara. Munkar, remmar, mandlar, fudge och allt som hör till. Mätt i magen är jag helt klart och remmarna ligger kvar hos mamma på sängen. (Kanske är tur då jag redan har överskridit det normala sockerintaget för en dag!)

Tänk om man vore en elefant. En elefant är elegant, ståtlig, stor och rofylld. Jag tänker på Tantor, den lilla elefanten som är Tarzans vän, som är livrädd för allt som finns, överallt, men som ändå har ett hjärta av guld. Eller Dumbo, med sina enorma öron, som blir retad, vars mamma sitter instängd i en bur, kallas galen och aldrig kommer att återförenas med sin son. Dumbo som av misstag dricker clownernas badkar som har fyllts med alkohol, vilket gör honom påverkad. En liten cirkus-elefant som ser rosa, prickiga, rutiga och läskiga elefanter, sjungandes, runt omkring honom. Ibland kan man ju fråga sig vad Disney faktiskt vill förmedla med sina filmer.. Don't do drugs? Don't drink alcohol? Om du gör det så kommer de otäcka monsterelefanterna att skrämma dig och du kommer aldrig mer kunna sova på grund av mardrömmar. Kanske. Men där finns också det budskap att man ska vara stolt för de "abnormalties" som man har, det som andra tycker sticker ut och som de retar än för. Man behöver inte skämmas för att man har stora öron, gör någonting bra med dem, visa resten av världen att det inte är något fel på dig bara för att du inte ser ut som "normen"..

Kom helt av mig, mitt i spekulerandet.. eftersom mitt inlägg försvann när jag blev klar.. Jag återfann visserligen halva, men inte hela. Tyvärr. Kan säga att jag återigen tog mig en titt på Toddlers and Tiaras där en av de där skönhetsmammorna sade: "Jag blev jätte besviken när jag fick veta att jag väntade en pojke, jag blev ju gravid för att kunna vara med i skönhetstävlingar. Men så fick jag ju veta att det fanns skönhetstävlingar för pojkar också, så då blev det ju mer okej!". Stackars barn som får höra sin mor berätta det i National TV...

-Did you ever see an elephant fly?
-Well, I've seen a horse fly.
-Ah, I've seen a dragon fly.
-Hee-hee. I've seen a house fly.


Min bästa vän är en elefant. När vi är tillsammans så försvinner
världen runt omkring oss. Ingenting annat spelar längre
någon roll.
Min elefant och jag.

/A

Kommentarer
Postat av: Tove

Googla på! Haha!

2012-02-02 @ 15:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0