Svullna ögonlock och tårfylld kind

Det har varit hektiskt, mycket skrivande  och fullt upp den första veckan i skolan. Två uppsatser är inlämnade, två uppsatser med så mycket tankar och teorier bakom, två uppsatser som tagit lång tid att skriva. Tyvärr blev det ett uppbrott i skrivandet när mormor firades på fin restaurang på torsdagskvällen. Det var mycket trevligt, mycket mat och jag rullade i princip hemåt. Fast vad gör man inte för sin kära familj, när det är födelsedagar som firas!

Idag är det fredagen den 13. Jag har hjärtesorg, sömndruckna ögon och så sjukt mycket tankar snurrandes i mitt huvud. Otursdagen gjorde vad den skulle och lämnade mig med ett blödande hjärta, men det är så. Det är så det funkar. Livet är ingen cirkel, livet går inte runt och runt, utan där finns ändar. Början är födseln och målet med livet är döden. Ja, målet med livet är döden, men det är resan dit som man gör till den bästa. Jag vet att det finns många där som drömmer och önskar att de skulle kunna leva för alltid, eller till och med resa i tiden, men jag tror nog att jag anser att det är resan mot döden som gör livet värt att leva. Om jag upplever, ser, upptäcker och tar del av alla de saker jag vill testa under min livstid kommer inte jag vara besviken då jag ligger på min dödsbädd. Det är bättre att ångra någonting man inte gjorde än någonting man gjorde, för om man inte gjorde det så kommer man mest troligt att ångra att man aldrig tog chansen. Självklart handlar livets resa om en massa val, vägskäl, både rätt och fel, men om man följer sitt hjärta för stunden, tar chansen så kommer det att komma nya val där man kan rätta till sina fel.

Ett val betyder att välja bort någonting annat, men hjärnan gör ditt val 6 sekunder innan du ens är medveten om att ett beslut har tagits, detta måste ju då betyda att det är det som du innerst inne vill? Om det nu är någonting som ditt undermedvetna vill att du ska göra så måste det ju vara bra för stunden, vilket indikerar att det valet du gjorde var rätt. Skulle det nu mot förmodan visa sig vara fel val och det andra hade givit dig mer, så bör du inte gråta över spilld mjölk, du gjorde rätt val, du följde dina innersta tankar. Du fick en ny livserfarenhet och kan därmed lägga till detta på din resa emot allas vårt gemensamma mål, döden. Döden med så negativa konnotationer kanske bara är sluthållplatsen för en lång och underbar resa? Men vi är ju alla mänskliga:

"Jag tror att den bästa definitionen på människan lyder; otacksam tvåbent varelse." - Fjodor Dostojevskij

Jag är bara en ibland flera tusen.

/A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0