Från det ena till det andra

Hemma från Strängnäs med en lindad fot. Kalas att förlora match och göra illa foten med bara sju minuter kvar, men tack och lov finns det ju adrenalin som gör att man kan spela de sista minutrarna! Ska nu istället försöka lägga lite energi på franska läxan som är till imorgon och annat sådant där kul som man kan ha i läxa.

Har insett att jag inte skriver något vettigt på bloggen längre. Tankarna vimlar runt och jag har som vanligt tusen funderingar.. men det finns liksom ingen som jag kan greppa tag i och som är tillräckligt intressant för att skriva om. Den enda nya upptäckten som jag gjorde igår var att när man får blodsockerfall så drar pupillera ihop sig och sedan när man är på väg tillbaka från detta yra tillstånd så vidgas de rätt så rejält. Efter denna vidgning går de tillbaka till normal storlek och kanske är det därför som man får ont i ögonen strax efteråt? Eller, så är det i alla fall för mig.. och fråga mig inte hur jag lyckades se det här med pupillerna.. jag ställde mig alldeles för snabbt framför en spegel, skymtade ögonen genom den suddiga blicken och såg en skillnad. Satte mig ner och testade samma sak igen, med mer fokus på ögonen.. och minsann, fanns där inte en skillnad? Dock ska jag ju vara ärlig och säga att det inte finns några vetenskapliga belägg för detta och att jag kan ha sett totalt fel eftersom man inte ser så bra under dessa "anfall". Aja. Spekulationer leder ingen vart och Sverige spelade lika mot Makedonien. Kaos. Det blir ingen bild!

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0