Det var bara ett besök

Trött som en tok efter en kylig dag i Stockholm. For dit med 8.05 tåget tillsammans med min gravida moster, mormor, mamma och syster. Det var meningen att vi skulle shoppa, men jag kom inte hem med någonting nytt alls, istället fick jag gå och bära på massa andra kassar då det storhandlades på Panduro Hobby. Ont i axlar och kropp, mätt som en uppsvullen ballong och lyssnar på A Fine Frenzy. Har skrivit till och fixat lite på min fina ToK uppsats också, är så gått som klar, bara den där förbaskade slutklämmen som jag inte får till! Sedan har jag precis börjat få nervösa sammanbrott över extended essay som jag tidigare lugnt och metodiskt skjutit upp eftersom inlämningsdatumet inte var nära i framtiden. Men som tidigare sagt, jag är en ofullständig man, det är inte meningen att jag ska klara allt.

Imorgon drar skolan igång. Känns värt att börja klockan åtta för att få lite information och inte ha lektion igen förens på eftermiddagen. Tre lektioner. Så himlans roligt! Tur att man har läxor som man faktiskt kan ta och arbeta med.

Ska inte vara filosof idag. Har fått alldeles tillräckligt av den varan genom att skriva ToK. Istället tänker jag lägga mig i min säng, antingen tillsammans med en god bok (Ondskan - skoluppgift) eller mitt kära Sudoku. Jag måste säga att jag artar mig otroligt väl när det kommer till lösandet av sådana där klurigheter, jag tror minsann att hjärnkapaciteten ökar! Kanske till och med jag kan anses som smart för en gångs skull, efter att jag har löst dem alla?


We fought a silent war, in the hardware store
and the air was thick as paint
Though I carried it on, I knew that I was wrong
But I fight when I'm afraid

 

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0