Det är så lätt att tröttna, vi tar ju allt för givet.

Sitter här och filosoferar, funderar, tänker och undrar: vad ska jag göra med mitt liv i framtiden? Svaret är fortfarande jag vet inte.. men snart tar jag ju studenten, vad händer efteråt? Jag vet inte alls varför, men nu på senare tid har jag fått en sådan himla lust att fara till Indien. Se hur det är där liksom. Så ett alternativ skulle självfallet vara att resa. Tyvärr lever vi i en materialistisk värld där allting kostar pengar, så för att resa krävs det ett kapital som jag inte besitter. Därför skulle ett annat förslag vara att jobba utomlands tillsammans med några kompisar (finns en del intresserade), bara för ett tag och tjäna gruvligt med cash. Men då gäller det att finna en billig lägenhet och ett toppen bra jobb där man faktiskt kan trivas. Ska nog fundera lite mer på det där (!). Sedan så har vi det tredje alternativet, som handlar om att fortsätta med studierna.. problemet i detta är att jag inte har den bleksaste aning om vad jag vill arbeta med i framtiden. Inte en endaste liten aning. Men det finns en utbildning, som faktiskt är kort, och som pappa rekommenderar.. som dessutom jag och en kompis (helt random) skakade hand på att vi skulle dra till tillsammans. Den ligger i Uppsala. Tolkskolan. Man lär sig språk, såsom arabsika eller ryska. Man lär sig det flytande på två år. Det är väldigt tuffa krav och man måste ha ett otroligt språköra. Kanske skulle det vara att ta sig vatten över huvudet? Men ack vad många dörrar till andra länder och intressanta arbeten denna skola skulle öppna. Frågan är bara om jag är "cut for it", om jag skulle klara det och lyckas med det hela. Jag vet inte.

Spekulationer. Drömmar. Fantasier. När man bara har sig själv att tänka på finns det så många alternativ. För en person som avskyr att välja hade det varit så mycket bättre om valen gjordes åt mig. Men jag antar.. att i slutändan, kommer alla val vara de rätta. Även om det kanske inte känns så just för stunden kommer de att vara perfekta. I slutändan.

 

 

"Man är kär i en kvinna. Man vill att hela oändligheten skall ligga i den
känslan. Och likväl kan man inte komma undan reflexionen som säger
en, att den känslan måste vara underkastad samma växlingens lag som
allt annat i världen, och att man en dag skall tröttna på den man älskar,
som man har tröttnat på månskensmusiken i Faust."

/A

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Haha, hamnade random på din blogg efter att ha googlat Tolkskolan. Ska in där nu den 30 januari, än så länge har jag bara goda intryck efter prover och annat. Go for it!!

2012-01-05 @ 23:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0