Boken om mig

Jag heter Amanda, jag är en svensk tjej som snart ska fylla 19 år. Jag bor fortfarande hemma, mina föräldrar är skilda och jag har en lillasyster. Jag har precis insett att jag har upplevt rätt så mycket under min korta tid på jorden, fast ändå bara en bråkdel av vad andra har upplevt. Jag har testat på en hel drös med olika sporter såsom fotboll, innebandy, takewondo, gymnastik, konståkning, dans i alla möjliga former, ridning mfl. Jag har fastnat för sporter såsom klättring (5 år, hade fortfarande varit en stor passion om inte klubben lagts ner) och handboll. Jag har rest en hel del, besökt Turkiet ett flertal gånger, England, Norge, Grekland, Dubai, Usa, Gambia, Egypten, Tyskland, Danmark och Frankrike till exempel. Jag har bott i Pakistan i två månader och där gått i en Amerikansk skola. Jag har flugit business class, varit på Bangkoks flygplats i 6timmar. Jag har haft 40 graders feber i 40 graders värme, jag har legat på en massa olika tak i fina länder, jag har träffat sjukt mycket fint folk, jag har haft Tyfoid feber, spelat handboll i Kroatien och jag har vänner över hela världen. Jag har åkt rally i öknen och även sand surfat, jag har ridit på en kamel, gått runt i grottor, åkt banan båt, fått axlar ur led. Jag har opererats och jag har gått på fyra olika skolor. Varav tre med engelska som huvudspråk. Jag har bott hemma hos två olika fransmän, jag har sovit i en kyrka i England, jag har ätit Svampbob pasta och jag har upplevt spöken. Jag har seglat, badat, dykt, fotat och målat. Jag har redan tagit körkort och har en egen bil. Jag har upplevt rätt så mycket och jag har inte fyllt 19 ännu. Men ändå finns det så himla många som har upplevt så mycket mer än mig. Men vad gör det? Jag har ett helt liv framför mig och under den tiden ska jag uppleva så mycket mer. Skaffa fler vänner, besöka fler länder, ligga på fler tak, bada i fler hav, uppleva fler kulturer. Jag har ju till och med varit på bröllop i Turkiet.

Jag har inga specifika mål i livet just nu, förutom att klara IB. Efter det står det oklart vad som sker. TolkS är fortfarande ett alternativ.. men att jobba och sedan resa vore ju inte helt fel det heller. Besöka  mina vänner på de olika platser i världen som de befinner sig på.. "backpacka", uppleva. Skaffa sig en utbildning. Skaffa sig vänner. Förstå kulturer, förstå andra människor. Lära mig språk, utvecklas. Jag vill vara en sådan människa som man kallar intressant, byggd på de händelser som man har upplevt i livet. Jag vill vara intressant för andra, för mig själv. Minnas. Bevara alla minnen.

Världen - här kommer jag!


I said what I said and I meant it.. but now I regret it.

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0