Vintersjuk

Mitt förra inlägg var en total lögn.. eller nej, inte när jag skrev det, men det blev efteråt. Framåt kvällskvisten började jag istället må riktigt illa, trodde att det skulle gå över och borstade därför mina tänder innan jag vandrade hem till Nick. Trodde jag skulle brista ut av gråt i kylan på väg hem till honom, kom dit, tog en antibiotika och en paracetamol. Illamåendet blev bara värre och inte långt efter sade jag hallå till toalettringen. Inte bara en gång utan ett flertal gånger den natten. Fy farao vad det är hemskt, gråter nästan varje gång för att det är så otroligt snuskigt.
Morgonen efter blev det allt att ringa sig sjuk till jobbet, vilket var bra för jag låg total däckad hela dagen. Reste mig ur sängen två gånger för att kissa, var för trött och hade för ont för att göra någonting, orkade knappt ens sova. Sent på kvällen lyckades jag dock få i mig några skedar yoghurt men det var också allt.
Idag tyckte Nick jag skulle ringa in sjuk igen, för att "recover". Så här i efterhand var det ett smart drag. Har varit seg hela dagen, ätit två små yoghurtar och känner mig snäppet bättre. Lite huvudvärk nu, plus smått illamående och yrsel. Kanske brist på mat och så. Har fått i mig under två hundra kalorier på två dagar..

Ska vila lite till nu och tagga för morgondagen. Jobb och födelsedagsfirande. Ett måste ibland.

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0