Nu har det vänt

Somnade. Brutalt. Har legat däckad till och från i sängen sedan fem tiden idag. Det är tufft nu när allting börjat lösa sig och spänningarna släpper...

Igår började dagen relativt tidigt. Klockan 9.00 var jag färdig duschad, tandborstad och frukost äten. Jag lämnade lägenheten för att snylta lite WiFi utanför Starbucks eftersom vårt nät var helt ur funktion innan jag bar mig iväg till Manpower där jag skulle registrera mig. Registrerade mig och fick veta att Jamie kunde träffa mig redan vid två tiden samma dag för en intervju vilket kändes kalasfint! Tog mig tillbaka hem, fick sms om att Nick återigen befann sig i samma område som mig, bestämde att vi skulle höras efter mötet. Internet kom tillbaka. Klockan blev kvart i två och jag bestämde mig för att gå de där 5 minuterna till American Express (ja, jag bor på samma gata som hela enorma företaget). Kom dit, väntade en stund och hade tillslut min casual intervju med en mycket trevlig kille. Han ställde åtta snabba frågor, snackade lite om jobbet och sa att han var tvungen att bestämma sig idag och att det var en del andra som hade sökt. Jag tog mig hem, vi lagade en mumsig omelett och sedan gick jag hem till Nick. Telefonen ringer och det är Manpower som frågar hur intervjun har gått. Allting gick finfint enligt mig, men ändå blev chocken stor när hon sa att jag hade blivit erbjuden platsen! Så nu har jag jobb på American Express.

Vi firade med förfest hemma hos oss. Ett helt gäng blev vi av underbara människor. Robin har återvänt från Frankrike och vilken entre han gjorde när han kom! Nick hade inte den blekaste och pojken har längtat ihjäl sig efter honom. Det var banne mig underbart att se.
Sedan tog vi oss till Yates. Träffade resten. Dansade hela natten. Tog oss hem till oss och sov.

Dagen idag började också relativt tidigt. Jag och Tove bestämde oss för att bruncha eftersom E skulle till London. Därför blev det hon som beställde Domino's pizzor medan jag gick till banken för att klura ut ett bankkonto. Lyckan när mannen bakom disken känner igen mig, vet om allt strul som har varit och istället hjälper mig skaffa ett Classic account direkt. Livet. Det gav mig ett bankkonto och ett proof of address på samma gång vilket jag verkligen behövde! Gick hem och tjockade i oss pizza, gick tillbaka till staden mot Manpower för att skriva på alla kontrakt. När det var klart gick jag runt staden en liten sväng. Kikade in på billiga Primark. Underbart. Och såg dessutom drömkoftan från Urban Outfitters. Om jag ändå hade fått paycheck denna vecka! Då hade den blivit min. OM den finns kvar när jag får lön så slår jag till. Direkt. (Dock kanske lite överpris på den).

Käkade en Cocos yoghurt glass med jordgubbar tillsammans med Tove, promenerade hemåt. La oss framför en film vid datorerna och däckade. Det har varit intensivt. Inte det gamla vanliga lugna. Det har varit tjockande, och viktuppgång. Magen är stor som en ballong och jag är mättare än mättast fortfarande.. dock väldigt väldigt törstig!

På tisdag börjar jag jobba. Klockan 9.00 ska jag vara på plats! Jag bör egentligen duscha nu, får se om jag orkar. Om jag har lust. Måste. Sedan så får ve se. Kanske blir ännu en film tillsammans med Nick. Tove ska ju jobba liksom. Åh. Nu ska jag sluta svamla. Det går helt okej nu. Det går framåt. Det känns bra..
 
Framåt kvällen blir allting extra fint.
 
 
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0