Hemlös, i en kuststad

Min hjärna dog lite nyss. Stressen över att inte ha boende eller jobb är rätt tärande. Ingen aning om vad som sker och på lördag är hostelet TOTALT fullbokat. Kulkul. Vi får väl alla tre campa hemma hos Nick i hand lilla rum, bara för att inte vara hemlösa på gatan. Vore ju otroligt tråkigt!
 
Håller tummarna för att Revenge ringer mig snart, är i behov av pengar och kanske kontakter som kan hjälpa med boende också. Vore livets liv! Inte nog med det så har Englands vistelsen hittills förstört hela min kondition som existerade (förkylning på förkylning) och ökat mitt sockersug så in i bomben. Jag kommer helt ärligt rulla här ifrån och jag gillar verkligen inte den tanken. Det äts Doritos, billiga snacks, snickers, kakor, glass och annat sockrigt. Det är illa när det är billigt.. men det är gott. Varför ska onyttigt vara så gott? Och det blir minsann inte lättare när det inte riktigt går att laga riktig mat. Snabbmat såsom billig fryspizza, pasta och andra färdiga rätter ätes var eviga dag. Det är kaos i systemet och sällan slinker det ner någonting nyttigt. Ledsamt hur man kan falla ner i sådana dåliga vanor på bara några veckor.. ska göra allt för att komma ur dem! Ett jobb skulle definitivt hjälpa!
 
Internet här är dessutom sjukt kasst. Vilket är irriterande, men det får duga nu när man i brist på annat letar sig blå efter arbete och boende. Livets liv. Men såhär är det att uppleva. Inte ska det vara en dans på rosor, det vore ju inte alls rätt. Nej, det ska vara tufft. Hela livet kan inte bara vara som att åka rutschkana. Man måste se det positiva i att imorgon ha varit i ett annat land i en månad. En hel underbar månad. Mött nya människor, vänner för livet, fiender, glada, ledsna, exalterade människor. Fransmän, spanjorer, britter och ungerskor. Det finns en salig blandning av människor. En ny kultur, i en ny stad, i ett nytt land. Det är helt galet. Och imorgon firas det en hel förbaskat fin månad här i lilla kuststaden Brighton.
 
Nu ska jag sluta klaga. Diska mina bestick efter en sjukt kaloririk lunch (pasta med tomatsås och mozzarella). Fundera på om jag kan motstå sockersuget eller om jag ska ta mig en frisk promenad till någon av de närliggande affärerna och köpa mig någonting. Tveksam. Kampen i huvudet pågår för fullt och jag kan ännu inte säga vilken sida som är starkast. Men jag kan säga att vi nog besöker den mindre trevliga klubben Yates ikväll, tillsammans med Nerena. £1 drinks all night. Inte fel. Billigare än Sverige. Men vi kör på lugnt och sparsamt!
 
The Royal Pavillion - makes it all exotic.
 

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0