Jag är ett måndagsbarn

Idag är det återigen måndag och jag vet att jag har varit urusel på att uppdatera bloggen. Förmodar att där inte längre finns några läsare kvar, men om det fortfarande finns någon stackare som kikar in så kan denne få höra lite om livet i kuststaden Brighton!

Min goda vän Elvira som jag for hit med kommer lämna mig och Tove för arbete och boende i London. Minsann är det lyxigt när ens mamma har suveränt bra kontakter och kan ordna prima chanser till pengatjänande! Tove och jag fortsätter dock jakten på både boende och arbete. Idag har jag visserligen fått en intervju för ett arbete på en av de bästa klubbarna i stan, nämligen Revenge. Det är dock bara part time, men arbete som arbete.. och det innebär att jag ska arbeta tors-lör med att plocka glas. Detta gör jag ändå redan när jag väl besöker klubben så inga fel med att få betalt för det. Men vad vet jag. Ska ju bara dit för intervju, kanske inte alls går vägen och inte heller vet jag vad man tjänar. Men man får hålla tummarna för att det är ett arbete som fungerar en liten tid framöver.

Annars så lever livet på som vanligt. Umgås mycket med Nick, gick till Marinan med Richardo, Tove, Santiago, Nerena, Martin, Mathilde och ett gäng andra igår. Mycket trevligt. Tyvärr inga bilder därifrån då min telefon var döende och min kamera låg hemma (visste inte att vi skulle dit). De var ute efter ännu en Sunday Roast, fann den inte på rätt ställe, men fann ett billigt och bra ställe där de mumsade i sig av både roast beef och pork. Trevligt sällskap och en suveränt mysig promenad längs the Sea front. Inga som helst fel en solig söndag.
 
Bilder säger mer en tusen ord har jag hört:
 


Fick mig en välskriven bok av en trevlig person. Kan verkligen rekommendera The Prophet av Khalil Gibran.
En bok för den som gillar att tänka, den som gillar filosofi och ett tänkvärda saker om livet...
 

Tog mig en promenad på en av Brightons mes färgranna gator, Kemp Street.
Om jag skulle få mig en lägenhet i det limegröna huset (ej med på bilden), då skulle
jag nog aldrig lämna staden. Vem vill inte bo i ett färglatt hem?


Innan utgång köpte jag och Elvira en pizza att dela på. 99p (less than 10kr) för en 3 cheese pizza.
Värmdes i mikron och smakade prima. Absolut någonting att satsa på. Aldi is the place.
 

Jag och Tove tog oss ner till Piren en solig dag. Åt lite glass, vandrade runt, tittade på folk
och tog fina biler på det snurrande hjulet som ligger nere vid havet. Finfin utsikt.
 

Efter all skräpmat som jag har tryckt i mig kommer jag absolut att rulla hemåt. Speciellt eftersom
en hemskt irriterande förkylning/hosta har innefunnit sig i väldigt lång tid.. så därför valde jag och Tove
att laga väldigt bra och nyttig mat. En svamp och tomat omelett med sidsalad blev det. Bara för
att vi är otroligt duktiga och kände oss väldigt nyttiga!


Igår gick vi hem i solnedgången från Marinan. Vackert var det och ledsen var jag eftersom jag inte hade
med mig min kamera.. men en usel mobilbild fick det bli. Dock ger bilden inte utsikten rättvisa för fem öre.
KAOS.
 
Så för alla som undrar.. livet i Brighton är bra. Jag börjar bli fattig, men jag trivs. Jag ska försöka bli bättre på att blogga. Vänta bara tills vi funnit oss en egen lägenhet! Då ska det bloggas och alla bilder tagna med kameran kommer komma upp, visas och förhoppningsvis njutas av.
Jag saknar er. Men jag tycker ni ska ta er hit. Hälsa på. Det är bra. Nu på sommaren. Puss.
 
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0