Som en sten lyftes bort

Idag var det minsann tänkt att jag skulle plugga järnet eftersom skolan börjar imorgon.. men icke sa nicke. Istället for vi upp på stan och vandrade runt mest hela dagen. Fant mig en fin stor silver ring, ett underbart uggle-halsband, ett nytt skärp och hör och häpna.. DAMDAMDAAAAM.. en studentklänning!! Jag tror jag har funnit den klänning som jag ska bära den dag då jag slutar gymnasiet! Tänkas. Efter allt letande på nätet och all stress och panik var det i slutändan bara en lite tur på stan tillsammans med mor och mormor som krävdes. Så var det klart. Över. Finito. Lycklig tjej.


Bleka jag i den potentiella (troligtvisa) studenklänningen.

Eftersom vädret var kallt och ruskigt tyckte mormor att vi skulle ta oss upp till lägenheten och där fick jag hjälpa henne med datorn. Somnade i soffan, vaknade och började titta på Alvin och gänget 2 medan mormor och mamma gick till Ica för att handla lite mat. Tiden bara gick och nu är jag här.. framför datorn igen. Känner att det dåliga samvetet skaver då det inte har hunnits med någon träning och inte heller något plugg. Ibland är man sämst.

Och jag ogillar skarpt att min blogg är på väg att bli gruvligt mainstream.. "blahblah, det här är min dag".. men så är det när man har kreativitetsstillestånd. Cheers.

 

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0