Smärta

Smart tjej som loggar in på blogg.se går och hämtar ett glas vatten och sedan öppnar en ny flik för att återigen logga in på blogg.se! Stressad, förvirrad eller allmänt korkad? Det är svårt att veta just nu i denna hektiska tid. Har gjort lite matte, ska skriva till programmet och har katastrof ont i ryggen. Det är inte ens kul.. har inte tränat någonting idag (förutom gång till och från skolan, men det räknas inte). Så hoppas på att det går över och blir kalasbra tills imorgon för jag tänker inte vakna ännu en gång vid sex tiden av smärta. Känns himla ovärt om jag får säga det själv.

Har funderat lite på det där med att lägga vikt vid ord. Ju mer jag tänker på det desto mer förstår jag hur otroligt mycket vikt jag lägger vid ord och vad som sägs. Spydiga kommentarer, komplimanger och allt däremellan minns jag och tänker på. Jag överanalyserar och funderar på allt annat jag skulle svarat en det jag faktiskt gjorde. När man överanalyserar så blir det tillslut katastrof i hjärnkontoret och alla tankar blir helt på sniskan. Ord är inte lika viktiga för andra som de är för mig, men vad spelar det för roll när dessa ord bara blandar sig och inte utger någon specifik mening. It really proves my point, doesnt it? Att ord har en helt otrolig betydelse.. eller? Nej, det var snarare ett brutalt misslyckande. Dock kan jag dela med mig av den observationen att oftast när svåra/tuffa/jobbiga konversationer uppstår så byter svenskar språk till engelska. Må detta vara på grund av att man kan distansera sig själv från det man säger då detta språk inte ligger lika nära hjärtat som svenska? Spekulationer.

Dålig övergång. Fick ju presentkort på frisör i påskägget.. taggad på att klippa det risiga håret faktiskt. Lär bli kalas snyggt. Kanske kan de också förklara för mig vilken frisyr som passar mig så att jag kan se någorlunda fin ut lite sådär ibland. Färga håret för mer liv vore ju också rätt lyckat. Det råttfärgade håret sprider sig som en löpeld. Intressant? Nej.


Original (lustigt hur det stavas som på engelska)

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0