Paniken springer snart ikapp

Nyduschad, halvstädar rummet, stressar inför exams och vet inte alls vad jag ska ta mig till. Ikväll är det "Borgen by Night" och hade jag inte börjat klockan åtta imorgon så hade jag nog varit med och lekt där på skolan under natten. Hade ju varit kalaskul! Man lär ju kunna skrämma de flesta när man springer runt där i alla borgens korridorer. Det ser ju lite ut som Hogwarts! I vilket fall som helst så tog jag mig till men endaste mattelektion idag, det blev en hel del Calculus.. efter det gick jag till HM och köpte mig ett par byxor för 99kr. Inte helt fel. Marinblå och super sköna (har nämligen redan ett par, fast svarta). Jag har även lyckats lära mig hur de olika functional groups inom organisk kemi ser ut nu och vad de heter. Så himlans mycket som ska MINNAS för dessa underbara prov.

Har insett att studenten är en väldigt matrealistisk "högtid".. många postar på Facebook om deras klänningar, vilken de ska ha på dagen och vilken de sedan ska ha på kvällen. Många har en fin och söt vit på dagen och byter sedan till en sexig svart på kvällen.. men då känner jag såhär: ska jag, som ytterst sällan använder mig av klänning leta reda på en fin vit klänning till studenten och sedan en ny till kvällen!? Jag hade ju kaos i huvudet när jag letade reda på studentklänningen från början liksom. Ska jag då genomlida detta moment för att hitta ännu en klänning? Dessutom vet jag nästan att denna klänning kommer att ligga i min garderob mest hela tiden efteråt och det betyder att jag har slösat sjukt mycket pengar på en klänning som kommer att användas vid ett tillfälle. Dock slog det mig nu, precis när jag skrev detta, att jag faktiskt (om jag inte har samma klänning hela tiden) skulle kunna leta reda på en sjukt fin romper. De använder jag ju mest hela tiden och de är förbaskat sköna! Äger ju redan tre stycken (från Grekland) men de är ju inte så himla fancy, utan bara simpla och enfärgade (svart, vit och marinblå). Känner att det är livsviktiga och intressanta tankar som snurrar runt i skallen just nu.. eller!? Nej, jag anser mest detta vara materialistiskt.. men så är ju inte jag som alla andra.. studenten sker ju trots allt bara en gång i livet.


Om sommaren lyser solen genom molnen.

 

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0