Orange mössa och en hostande syster

Systeryster ligger just nu och äcklar ner min säng med sin gruvliga förkylning efter att vi har spelat kort en bra stund. Känns värt att jag har slösat bort ännu en dag med att inte plugga. Tror dock att jag faktiskt har kommit på anledningen till denna prokrastinering - stress! Jag är bedrövligt stressad helt enkelt.. vet liksom inte var jag ska börja, kan inte heller koncentrera mig för att jag vet att det är så mycket annat som också måste göras. Detta är inte det minsta bra och kan definitivt vara illa för mina slutbetyg. Hur tusan kommer man ur denna stress-svacka!? Hjälp, någon?

Är just nu i stort behov av en dusch, men ändå kan jag inte förmå mig till att gå in i badrummet.. anledningen till detta är för att jag har dåligt samvete över att jag inte har tränat. Känns ganska ovärt att duscha utan att ha tränat (eller nej, egentligen inte, för det är obeskrivligt skönt).. men ändå. Slösat dagen på att inte göra någonting är banne mig illa. Jag måste skärpa mig så att jag slutar upp med det här. Utnyttja tiden till max så kanske även jag kan vara med och fira Valborg nästa helg som alla andra och inte sitta hemma med alla läxböcker då exams börjar dagarna efter.

För en stund sedan öste regnet ner på marken utanför fönstret. Igår kom det lite snöflingor ifrån himlen. Däremellan var det faktiskt en stor skarp sol på himlen. Tycker det är lustigt hur alla Sveriges årstider kan upplevas på så kort tid. Börjar inse varför det kommer ett helt gäng med turister hit. Speciellt turister från länder där man bara har en, alternativt två årstider. Omväxling är kul sägs det. Nya klimat är mysigt. Jag vet inte. Är man inte svensk så måste denna årstidsskiftande-upplevelsen vara helt underbar!

Update 23.14:
Imorgon börjar en ny dag och då ska jag banne mig bli kung i alla ämnen som jag läser (håll tummarna för mig!). Har ju inget val efter att ha avslutat denna kväll med ett härligt lass av Ben&Jerry's nya core smak Karamel Sutra. Gruvligt god. Hade dock redan fuskat och ätit Karamel Sutra (inte core) när vi var i USA tillsammans med tre andra smaker som ännu inte finns i Svedala.

Om ni får tråkigt någon dag så kan ni ju kika in på min tumblr --> http://myrornaskrig.tumblr.se eller kanske följa mig på instagram (myrornaskrig). Lättare än all denna text som jag skriver mest hela tiden.


-Fåglar flyger inte söderut på vintern, de går i ide under isen...

 

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0