One fish, two fish, red fish, blue fish

Satte mig precis som en lodis på golvet för att skriva ett litet blogginlägg. Har pluggat kemi en stund idag, måste fortsätta så att allting fastnar i skallen, men annars har jag inte gjort någonting speciellt. Måste ta mig i kragen och träna, men en lite svidande hals har hindrat motivationen. Dock börjar det bättra sig så det kanske blir en härlig tur lite senare idag. Kan även berätta att mitt hår känns superduper äckligt och då är det ändå helt nytvättat! Anledningen - jag läste i en tidning att man inte bör använda shampoo på grund av att det innehåller sulfat och dessa sulfater gör så att håret blir torrt, slitet och fortare flottigt. Ack så fel. Det ser typ ut som att jag inte har tvättat mitt hår på ett flertal veckor och det känns alldeles tungt och livlöst. Mitt hår har visst vant sig vid dessa förstörande kemikalier, så ska allt fortsätta med dem!

Känner som vanligt att tiden går överdrivet fort. Hinner inte alls med nu för tiden och det förstör både i skolan och träning. Visserligen är det egen träning som gäller numera.. men jag får dåligt samvete när jag tränar för att jag inte pluggar.. och när jag väl tänker plugga så prokrastinerar jag. Svackor. Just nu tittar jag på en enormt, gigantisk, megastor backe som jag måste ta mig upp för. Så fort den är passerad så går det nerför och allt kommer att gå som en dans. Kalas.

Tänkas. En plingande diskmaskin och inga djupa tankar. Vill du veta varför? Mina tankar får inte längre plats då jag måste pressa in alla ekonomiska lösningar, matteformler, kemitermer, biologiska system, franska verb, engelska böcker och svenska litterära stilgrepp. Det är som min kemilärare säger, vi minns inte allt, vi måste göra plats för ny information och denna platsen ges genom att kasta ut tidigare inlärd information.


You wanna know, how to make me smile?

 

Update 23.00:

Har tagit mig till Karslund för en löptur samt lite annan träning, minsann sänkt mig med fem minuter i löpning. Inte alls bra. Antingen är det någonting som ligger och trycker och snart kommer att bryta ut eller så är det någonting annat, inte kul. Har också troligtvis för första gången i mitt 19åriga liv faktiskt duschat två gånger på en och samma dag! Helt otroligt, slöseri på vatten. (Fast svetten måste ju bort).

Tog mig också friheten att leka lite med min kamera nu på kvällskvisten, bara för att jag är en sådan förbaskat urusel IB-elev och inte har disciplinen att studera. I vilket fall genererade det i helt okej bilder, sjukt röda dock så jag fick finna mig ett hjälpsamt redigerings program på datorn för att få dem att se lite finare ut. Känner mig artistisk. Eller? Nej.

 


Egoism - ett karaktärsdrag alla mänskliga varelser bär på.

/a


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0