Jag rullar

Idag var det första handbollspasset sedan innan påsk! Det var redigt kul, dock måste jag jobba upp konditionen lite. Känner kanske att även jag är på väg att råka på en förkylning då det snurrade lite i skallen under träningen och halsen svider lite sådär nu efteråt. Typiskt att pappa och syster tvunget skulle föra över sina äckliga baciller på mig bara så att jag också ska snörvla så här lagom innan alla exams börjar. Kalas.
Funderar på om jag kanske ska skippa skolan i morgon, hade tänkt missa torsdag också eftersom jag enbart har en matte lektion à 1 timme vardera dag. Då kan jag lika gärna fokusera på det som behövs intensivt här hemma. Men har ännu inte bestämt mig!

Förra veckan när jag cyklade till skolan hemifrån far min så mötte jag en lagom ung man på vägen. Denne man gick och smålog/skrattade lite för sig själv och jag måste säga att det smittade som bara attans. Så fort jag hade cyklat förbi honom började även jag skratta lite för mig själv. Det var rätt så trevligt. Tänk hur lätt ett leende smittar. Ler jag så kan jag få någon annan att le. Ah, det är de små sakerna i livet som gör det. En parentes bara.

Idag klockan halv nio i morse skrev jag en Paper 2 i svenska. Inte kalaskul och den blev inte så himla bra, men kände mig rätt så nöjd när jag insåg att jag var den enda som hade valt den fråga jag valde. Ingen annan hade ens en ide om hur man skulle skriva på den. Visserligen hade jag en fördel då min World Lit där jag analyserar Brott och straff av Fjodor Dostojevskij och En krönika om ett förebådat dödsfall Gabriel Garcia Marquez innefattar den fråga som kom på provet - typ hur utseendet av karaktärer bidrar till helhetsintrycket/förmedlandet av tema i de två verken.

Suveränt. Dags för.. matte eller kemi, har inte bestämt mig ännu. Tchüsss.


Många mössbilder nu på senaste tiden. Men jag är egocentrisk
och tycker det är underbart kul att fotografera mig själv i webcammen.
-Nej, inte alls faktiskt.

 

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0