Jag är inte sann

Tisdag och första dagen i skolan. Hade enbart matte så det var kalasskönt! Men man börjar inse hur otroligt skadad man faktiskt är när leendet bara blir större och större när man går upp för skolans trappor i borgen uppemot biblioteket. Stressen ökar rejält när alla påminner om att det faktiskt är dags för exams om bara några veckor och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Idag försvann alla dygnets timmar fort i kalas fart. Mattematik, umgås med fin person, träna med mamsen och tillslut se vem som vann Top Model (jag vet.. det var slöseri med tid..).

Hade ju tänkt ta mig en okej tidig läggdags igår kväll. Hur gick det? Katastrof. Låg och vände och vred hela tiden i sängen. Det gick inte att somna, jag var inte trött och jag tror det är det värsta jag vet. Jag klarar inte av att inte kunna sova. När tankarna bara snurrar runt i skallen och man får ingen vila, ingen ro. Ett knep som jag då alltid tar till är att tänka "svart, svart, svart" - ja, färgen svart. Att bara se svart framför mig och bara tänka ordet "svart". På något vis varvar då min otrötta kropp oftast ner efter ett tag och tids nog lyckas jag somna. För det blir ju så när man är van att träna och sedan inte rör sig tillräckligt. Man har hundramiljonerkiloston energi kvar i kroppen som bara väntas på att ta sig ur kroppen. Dags för ett mördarpass där man kan springa, hoppa, snurra, rulla och allt som gör att kroppen inte orkar ta ett steg till. Tyvärr har jag egentligen inte tiden till att träna. Fuck IB. (Jag som sällan svär på bloggen.. fy.. fy Amanda!)

Hörde förresten att Facebook har köpt upp Instagram. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag är otroligt imponerad över denna super ambitiösa pojke som faktiskt skapade det sociala mediet Facebook men jag är så otroligt besviken på hur det numera används. Allting sparas, ägs, tas hand om av siten, ingenting är längre privat. Allting ska delas, synas och finnas på Facebook. Snart måste alla ha den där förbaskade tidslinjen! Inte nog med det.. ingenting som inte finns på fejjan har heller inte hänt. Är man inte tillsammans på fejjan så är man inte tillsammans alls, är inte jag vän med dig på fejjan så är vi inte vänner.. vilket är sjukt lustigt för då finns inte de människor som faktiskt inte har Facebook! (Känner mig super cool som känner människor utan Facebook!).
Ah, men det är tur att jag har det! För då kan mina "vänner" visa hur mycket de bryr sig om mig när jag fyller, eller när jag har skaffat en tatuering eller annat, istället för att ringa eller smsa och se hur jag mår.
Det som gör livet underbart! Det är därför jag inte har postat min tatuering på fejjan, för hela världen behöver inte veta. Så länge jag vet är jag nöjd. Om folk vill veta någonting om mitt liv så kan de fråga. Jag svarar.

Allt som står på Facebook är inte sant.



/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0