Anar ugglor i mossen

Innan jag sätter mig vid min otroligt, hemskt tjocka kemibok och skriver en frän franskauppsats tänkte jag att jag kunde skriva lite här. Bara för att visa att jag faktiskt är världens mest sämsta IB elev som gör livet surt för sig själv och väljer att prokrastinera istället för att flitigt studera alla mina "subjects". Kemi, biologi, matematik och ekonomi oroar mig mest och det ska jag banne mig ta och läsa på duktigt här framöver (önsketänkande).

I vilket fall som helst har det varit en redigt bra dag fylld av stress och härliga människor. Tog en fika med frun efter skolan och fant ut att jag faktiskt tycker om Chai Latte (var för mig tidigare sjukt äckligt) men har insett att kanelen i den där drycken är värd hela besväret. Nu kan även jag känna mig vuxen eftersom jag varken dricker kaffe, te eller ens knappt varm choklad.

Hade tänkt ta mig en löptur, men vädret lockar inte för fem öre.. alldeles för kallt och jag har dessutom svid i halsen så får ta det lilla lugna idag och hoppas på att allting är bättre imorgon och köra dubbelt pass bara för att jag kan! Känns givet i vilket fall.. fast nej. Plugga eller träna. Det är som en våg. Den ena vågskålen väger över, men så fort fokus läggs på träning tynger skulden ner läxornas vågskål och tankarna går ditåt och där också fokuset. Åh, jag är en förvirrad själ i en stor och förvirrad värld. Vi är som två pusselbitar, vi passar ihop men pusslet är dåligt gjort (typ som McDonald's pussel man brukade få i Happy Meal) och därför måste man banka lite för att vi ska passa alldeles perfekt. Dags att ta fram hammaren och hamra som bara den! Kan behövas såhär på slutspurten.

Update 21.04:
Sämsta studenten i stan. Tänkte plugga men fick spunk och gick istället in på antagning.se. Kollar runt på massa program som jag inte alls kommer att komma in på. Vad ska jag göra med mitt liv? Hjälp. Och varför kan man inte bara läsa strökurser i språk i Öret, förberedande för TolkS liksom (utifall det nu blir det).. sjukt. Blir kanske historia B och retorik A istället? Oh the irony, naturare djupt in i själen..


Tjej som försöker se häftig ut tillsammans med sin uggla. Lyckas det?
-Nej.

 

/A


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0