Onsdag den 21 september

Hallå världen! Jag är tröttast i staden känns det som just nu, och då har jag inte gjort det minsta lilla ansträngande. Dagen började med att jag tog min underbara cykel till skolan vid åtta tiden för att lösa lite roliga kemiskaproblem medans mina fina klasskompisar fortföljde det experiment som jag redan hade slutfört. Tyvärr hade jag missuppfattat hela grejen med att jag kunde tagit sovmorgon och inte löst problemen på lektionen utan hemma... så, jag missade en underbar sovmorgon, eftersom min nästa lektion började 13.35. Anyhow, slutade tre så det var ju lite bättre.

Nu borde jag sätta mig med min blå ekonomibok för att svara på de miljontalsfrågor som vår käre ekonomilärare gett oss efter att vi alla misslyckats med provet. Dessutom insåg jag precis att jag måste börja skriva min World lit idag. Kalasbra. Not.

Jaja, får bita ihop, ta tag i alla grejer, friskna till och sedan tagga inför att se MacBeth i Karlstad imorgon. Sjukt kult. Dessutom leka med kameran?! Ja, nej, kanske!?

Update 21.12:
Har ännu inte tagit tag i läxorna, tankarna bara far runt i skallen på mig så jag får ingen ro, ingen koncentration. Det är ytterst jobbigt. 6sekunder innan jag själv är medveten om ett beslut som jag har tagit vet min hjärna redan om det, 6 hela sekunder, det är vääldigt länge. Men om hjärnan tar ett beslut som man själv egentligen inte håller med om, ännu djupare inne i hjärnan. Är då beslutet som gjorts rätt och för ens eget bästa, eller är det de besluten som anses som misstag? Hur stora misstag har man egentligen tillåtelse till att göra? Man får ju faktiskt hela tiden höra talas om att; det är okej att göra misstag, alla gör misstag, det är mänskligt... men... hur många misstag? Vilka typer av misstag? Är alla olika grader av misstag helt okej, eftersom de fortfarande är misstag? Det var ju inte jag som gjorde misstaget utan det var min hjärna som fattade ett beslut, hela 6sek innan jag själv var medveten om det beslutet. En cirkel är vad det är, en ond cirkel. Misstag, felaktiga beslut, tankar. Snurrar... hur kan jag veta att det snurrar i mitt huvud... det kanske inte alls snurrar, det kanske rör sig i sicksack, fram och tillbaka, huller om buller... det behöver inte snurra...

/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0