Jag hinner inte med tiden

I fredags var det kulturnatten här i Örebro. Tog bussen upp till stan för att möta lite härligt folk, även om jag inte alls var taggad utan hellre hade lagt mig raklång i sängen hela kvällen, för att tillsammans titta på Rudbecksskolans stora stolthet: Stalin baletten, TGK samt tre stycken ur Stjärnparaden dans. De var redigt duktiga (dock var TGK lite av en besvikelse, men eftersom de körde Fanta i får det duga...). Efter deras uppträdande bar jag mig tillsammans med mina fina vänner till Ivy, tjockt med folk och ingen var festsugen så vi stod mestadels och pratade, nyktra. Träffade en gammal barndomsvän som gulligt nog väntade tills min buss kom och finally var jag hemma för en godnatts sömn.

Lördagen var tänkt att spendera hemma i huset, sysselsatt med ett berg av läxor inför den kommande veckan, men eftersom SM tyvärr blev inställt (:() så följde jag med till landet. På vägen ut stoppades det vid Net on net, MediaMarkt, Elgiganten och en underbar secondhand butik. Två fynd fick följa med mig ut till landet, en ny telefon då min underbare och älskade Gratia inte gick att laga samt en superduper fin gammal jacka. Sedan fortsatte vi turen ut till landet, avslutade kvällen med en middag hos mormor och morfar, sedan upp till oss för sen film.

Söndagen spenderades hela förmiddagen i fotöljen med en ekonomibok i famnen, notes är tagna, fler ska tas, franskan är klar men jag har både matte, biologi, engelska och kemi kvar... det gäller att ligga i ikväll. För ett tag sedan hade jag ett mysigt samtal med min kära älskade vän Elvira så dagen har faktiskt varit bra.
Ska fortsätta med mina läxor nu så att inte inlägget blir en hel essä. Jobbigt för folk att läsa.




Puss och kram. /A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0