Beautiful Minds




Har precis insett vad det innebär att vara en IB-elev, lovely! Håller på med min Internal Assessment i matte, vilket rätt och slätt betyder uppsats i matte. Superkul! Önskade att jag hade lyckats göra klart mer på den nu ikväll, men nejdå, det gick inte att koppla miniräknaren till datorn. Men nu är det fixat och jag har print screenat alla grafer som jag sedan ska jämföra, efter det blir det att deduce en equation som sedan kommer att användas (ja, jag går bakvägen för att det är lättare).
Efter att den är klar är det World Lit sista utkastet som gäller där jag har jämfört det första kapitlet i Brott och Straff med det första kapitlet i Pesten, tung litteratur. Men det ska väl gå hyfsat smärtfritt bara jag får tid att sätta mig ner och fundera lite över mer reasonable slutsatser och analyser.
Även en franska grej som måste göras, både i steg4 och till IB. Känns inte helt ok. Sedan är det bara diverse andra småläxor som hör till vardagen som TOK, economics, bio och Macbeth i engelska. Just det, måste läsa ut Försoning också!

Har även idag offrat min sovmorgon för att gå och lyssna på en föreställning om att plugga och jobba i USA som hölls av den kringresande ambassaden. Var mysigt med en Amerikans donut, gamla vänner som man träffade och peppande information. Är nu tillbaka i mina drömmar om att studera och jobba i utlandet och ska därför när det har lugnat ner sig lite ta mig ut på alla internets intressanta sidor för att kanske finna det college som passar mig? Vem vet. Dock har man ju alltid det där dilemmat, lämna alla? Helst skulle man ju bara vilja välja ut några som man ABSOLUT inte kan lämna kvar hemma i Sverige. Tyvärr funkar det ju inte så... Men jag lär ju återkomma om mina studier i utlandet, USA är inte det enda landet på min lista, som kan bli lång!


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0