"That delicious man" - Capote

 

Sitter och kollar in lilla söta Truman Capote på youtube inför mitt role play, heheh. Det kommer bli sjukt svårt att immitera, får bli gnälligläspröst som är släpig och utstående haka med ett högt huvud helt enkelt. Sen ska jag skriva franskan, men har huvudvärk, så vet inte om jag gör det innan eller efter jag kommer hem från matchen mot pojkarna (taggga). I will continue och hoppas på det bästa så att alla mina sjukt roliga läxor blir klara så att helgen kan tillbringas i lugn och ro på landet!

 

Tillägg: För er som inte känner till Truman Capote är det en mytomspunnen författare som har skrivit flera olika böcker varav den sista var In Cold Blood. En berättelse om ett brutalt mord som faktiskt är verklighetsbaserad, en "non-fictional novel", helt unik med andra ord. Berättelsen är mycket mörk men jag rekommenderar den starkt. (Bör även nämnas att det sägs att Capote blev kär i en av mördarna, Perry, och har därför glorifierat denne och givit de som blev offren mer skuld/skam).

 

Ses


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0