Vintertid

Jag är ganska glad. Inte jättejätteglad, men ganska glad. Eller jag kommer vara jätteglad i morgon i vilket fall! För då har jag bara två lektioner, vilket kommer bli förbaskat härligt, mer tid att träna till matteprovet. Heh, börjar åtta med engelska presentation, sedan är det biology time. Hoppas dock att min lärare läser mailet så att vi flyttar lektionen till efter engelskan *håller tummar*.
Blä.. hade ingen träning idag heller. Fan vad ledsen jag blir. Men jaa, så är det när man ska vara fjollig och byta lag -.-

Man säger att snöflingor ingen snöflinga är den andre lik? Men hur fungerar det egentligen.. Det kan omöjligt finnas så många olika former på snöflingor och hur har man testat det? Det finns ju hur mycket snö som helst... Vem har sagt att snöflingan som landar på min altan inte ser exakt likadan ut som den som svävar runt i skyn på Grönland? Man kan aldrig bevisa det ju. Det är samma med fingeravtryck. Visst, tvillingar har inte ens identiska, men... Det måste ju finnas någon som har likadant som någon annan, eller hur? Kanske en urinvånare som bor mitt inne i Afrika har likadant fingeravtryck som mig. Nej, jag tvivlar starkt på att det finns så många olika kombinationer till att ge var och en ett unikt avtryck. Fast ja, man måste ju ha gjort någon form av forskning...

Damn. Jag skulle skriva engelskan. Ovärt inlägg om snöflingor upptar min knappa tid istället. Duktigt Amanda, duktigt!

Hoowdy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0