Under Hökens Alla Vingar

Slutade tidigt idag, lärar konference på Karro. Har dessutom hunnit med en körlektion på håltimmen (GULD) och nu sitter jag fastklistrad vid franska böckerna. Ska inte bara plugga inför provet imorgon, ska dessutom ta och fixa en jävla (ursäkta språket) svenska presentation också :(

Värt att skriva om dagen, nej. Och vem bryr sig egentligen. Idag är det liksom 15de december.. Det är 9 dagar kvar till julafton. Julafton! För sjutton, jag har inte hunnit få någon riktig julkänsla ännu men seriöst, var det inte nyss höstlov!? Är det bara jag eller har tiden börjat ticka otroligt mycket fortare än vad den gjorde förr? Speciellt det här året, dagarna har bara flugit iväg. Var tog tiden vägen?
Jag klagar inte! Det gör jag inte, alltid mysigt med lov och jul. Massor av mat, godis, presenter, folk, snö, snögubbar, ljus, granar, rött, grönt, vitt, ljust, mörkt, guld, stjärnor, ja, med andra ord massor av saker som är sisådär mysigt och härligt. Pepparkakor, lussebullar, julmust... Ja, sånt som man bara äter/dricker vid den här tiden på året (förutom påskmust).

Undrar om påskmusten är julmusten med andra ettiketer, att de sparar de flaskor som inte dricks upp och tar fram den då kycklingar och allt annat gult blir framplockat? De skulle ju tjäna en otroligt massa pengar på det i alla fall.
Hehe, kom nyss att tänka på att alla högtider bär sin färg, till exempel jul = rött, påsk = gult, halloween = orange. Bara för det kommer jag inte på vad vi firar -.- heh. Men nej. Nu måste jag återgå till min Escalade (kärlek) och studera mina franska böjningar (fast vi alla vet ju att franska killar är bögar).

Demain


Update 18.46:
Paniken växer just nu i bröstet på mig. Vad ska jag presentera på svenskan? Hur ska jag memorera all grammatik i franska? Hur ska hela kemiboken få plats i mitt huvud? Jag orkar inte mer, jag orkar verkligen inte mer. Dessutom kom jag nyss på att jag har en franska presentation på fredag också. Nu börjar jag snart gråta. VARFÖR? Åh, ja, jag är patetisk. Hemsk. Bortskämd. Lat. Ointelligent. Självisk. Egoistisk. Jag. Jag. Jag. Synd om mig. Blah,blah.
Jag skäms. Förlåt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0